Zimowa okładka zwiastuje zimową tematykę numeru, chociaż głównym tematem mianowaliśmy serwisowanie pojazdów kempingowych. Okazuje się, że serwis gwarancyjny bywa mylony z, dajmy na to, serwisem zimowym lub po prostu regularnym serwisowaniem pojazdu.
A są przecież też zagadnienia i czynności obsługi okresowej, naprawy pogwarancyjnej… Na tej podstawie zdarza się wiele nieporozumień, ale to nie jedyny problem i nieścisłość, którą staramy się uporządkować. Znalazłoby się jeszcze kilka terminów, które w gąszczu przepisów konsumenckich, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, potrafią spowodować zawrót głowy. Na społecznościowych vlogach łatwo znaleźć opisy sporów o prawa gwarancyjne między klientami a dealerami lub ASO. Zwłaszcza w grupie aut osobowych znajdziemy wiele przypadków, w końcu to największa gałąź rynku motoryzacyjnego. Tymczasem na polu pojazdów kempingowych problematyka potrafi być jeszcze bardziej złożona. W końcu oprócz pojazdu matki lub bazy podwoziowej kupujący nabywa wykonaną zabudowę oraz szereg komponentów i podzespołów firm niezależnych. Jak w tym gąszczu zależności odnaleźć prawa konsumenta, sprzedającego, gwaranta? Postaramy się odpowiedzieć, podejmując w tym numerze temat funkcjonowania serwisów dla pojazdów kempingowych. Czego spodziewać się po dobrym serwisie, punkcie obsługi, warsztacie obsługującym nasze pojazdy mieszkalne? Będziemy ten wątek kontynuować również w kolejnych edycjach magazynu.
W tym ostatnim w 2022 roku numerze piszemy także o zimowych przygotowaniach, prezentujemy kolejny odcinek podróży po Iranie Sandry Śnieżek oraz ciekawą relację Vanduck z Jutlandii. Mamy także coś specjalnie dla kobiet, pióra Manueli Warzybok, kolejny odcinek poradnika dotyczącego zakupu używanej przyczepy autorstwa Marcina Turko i tradycyjnie już felieton Kasi Gawlas z PodróżoVania. Nowości rynkowe, test rowerów elektrycznych, test fabrycznych pojazdów kempingowych Volkswagena oraz sporo porad warsztatowych.Zapraszamy do skorzystania z prenumeraty !