artykuły

DOBRZE WIEDZIEĆ
Reklama2021 Bilbord - PKO bezplatna [4] 12.07-26.07 Kasia
XBUS Camper za 26.800 EUR

XBUS Camper za 26.800 EUR

ElectricBrands nie jest kolejnym startupem z górnolotnymi pomysłami, lecz solidnie zaplanowanym kawałkiem niemieckiej inżynierii – zapewniają pomysłodawcy „elektrycznej mobilności innego rodzaju” i pośród różnorakich wariantów nadwozia od razu pokazują propozycję dla fanów caravaningu.

Od razu zaznaczmy, że XBUS jest lekkim pojazdem homologowanym w klasie L7e. Zalicza się do tzw. czterokołowców, których masa bez obciążania nie przekracza 550 kg. W odróżnieniu jednak od np. quadów, tu mamy to solidny kawałek auta. W dodatku, auta elektrycznego.

Pośród różnej maści podobnych propozycji XBUS wyróżnia się koncepcją modułową. Pojazd został opracowany niczym klocki LEGO. Po skonfigurowaniu interesującego nas wariantu zabudowy, łatwo i szybko dostosowujemy pojazd do swoich potrzeb użytkowych. Tak często jak tylko chcemy. Dzięki ponad 10 modułom wymiennym można przekształcić XBUS w kabriolet, vana, pickupa czy… pojazd kempingowy. I faktycznie, obok wielu wariantów prezentowanych na witrynie electricbrands, nie sposób nie zauważyć wersji „Camper”.

Standardowe podwozie z modułem kempingowym

XBUS Camper ma za szoferką kanapę o długości 210 cm i szerokości 130 cm. Dla bliskiej sobie dwójki podróżnych może to wystarczyć na czas snu. Co jeszcze otrzymujemy za deklarowaną przez producenta kwotę 26.800 EUR? Ma być lodówka, telewizor, płyta grzewcza, zlew, zbiornik świeżej wody. No i ten dach, oraz fragment tylnej ściany – na postoju ma być we wnętrzu całkiem przestronnie.

Jak każdy inne model, także tu mamy napęd na wszystkie koła. Maksymalny zasięg bez ładowania (z pełnym akumulatorem i modułami solarnymi) ma wynosić ponad 600 km.

Produkcja?

Twórcy zapewniają, że rozpocznie się w północnych Niemczech już w połowie 2022 roku, kiedy to z linii montażowych zjedzie pierwszy z 9 000 egzemplarzy zamówionych przez klientów. Podobno na kolejne 10 000 sztuk czeka europejska sieć ok. 600 dealerów. O kim mowa – nie wiadomo. Póki co, nie podano więcej szczegółów poza zapewnieniem, że innowacyjna i modułowa koncepcja uniwersalnego pojazdu z napędem elektrycznym staje się rzeczywistością - przekształcając klasę lekkich pojazdów w przyjazną dla środowiska. Podkreślono też, że lekki pojazd zaprojektowano tak, by bez problemu radził sobie z ładunkiem rzędu 1000 kg.

Fot. electricbrands.de


Rafał Dobrowolski08.07.20210

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 8

  • 4
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 1
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 2
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 1
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW