Ruszyły przedpremierowe spotkania. Rokrocznie w okolicach czerwca producenci „domów na kołach” zwołują swych dilerów na jedyne w swoim rodzaju wydarzenie przemysłu caravaningowego. Cel? Urządzić przedpremierowe pokazy i... podpisać kontrakty z dilerami. Kontrakty liczone w milionach euro.
Nowy kamper, nowa aranżacja wnętrz przyczepy. No i cennik na wszystkie modele, które trafią do pierwszych klientów – możliwie najwcześniej.
Jak to wygląda?
Drugiego dnia, nie bez powodu pewnie po wystawnym bankiecie (nierzadko w otoczeniu malowniczych winiarni, gdy mowa np. o francuskim Chausson), dilerzy muszą ochłonąć. Jak co roku, czeka ich ważna decyzja. Ile zamówić? Czy postawić na bestselery sezonu 2019? A może na nowości prezentowane właśnie dziś? Jedno jest pewne: najlepiej właśnie teraz zarezerwować sobie miejsce na linii montażowej. Decyzja po Caravan Salon? Czekać z decyzją? Przecież we wrześniu, po Düsseldorfie przeważnie 90% produkcji na sezon 2020 będzie wyprzedana.
Zamknięte prezentacje urządzili już...
3 czerwca Hymer. Wśród premier na sezon 2020 najwięcej jest kamperów, także typoszeregu HYMERCAR. Jeszcze tego samego dnia dilerzy z całej Europy mogli złożyć pierwsze zamówienia na najnowsze przyczepy ERIBA. „HYMER. Discover. Experience. Understand” – spotkanie pod takim hasłem to gwarancja, że program produkcyjny wzbogacił się także o nowości z gamy HYMER Original Parts & Accessories.
Rewelacyjna integracja
Rodzina WEINSBERG rozrasta się. I stanie się w pełni zintegrowana. Można się tylko domyślać, że na czas pokazów dilerskich (5 czerwca, Bad Griesbach) program produkcyjny firmy Knaus Tabbert GmbH wzbogaci się o kampera w pełni zintegrowanego, a jakże – marki WEINSBERG. I tu spotkanie ma miejsce w urokliwym miejscu. Bad Griesbach to miasto uzdrowiskowe w Niemczech, w kraju związkowym Bawaria.
Hobby 2020
Wieloma ekscytującymi nowymi produktami ma podzielić się ze swymi dilerami producent z Fockbek. „W nadchodzącym sezonie wprowadzimy nową gamę samochodów kempingowych, nowe układy przyczep kempingowych i inne innowacyjne optymalizacje produktów; daj się zaskoczyć!” – zapowiada komunikat niemieckiej firmy. Spotkanie (6 czerwca br.) odbędzie się w hotelu ConventGarten.
Z czerwcowych spotkań wspomnijmy również Carthago Group – markę, która obchodzi w tym roku 40-lecie.
Mechanizm tego typu spotkań jest rok w rok niemal ten sam:
Tak to wygląda dla setek punktów dilerskich w Europie, które reprezentują brandy działające często pod parasolem multi-brandów. Różnorodność definiuje caravaning – nieskrępowaną swobodę, wolność i autonomię w podróży.
To czas najważniejszych decyzji!
W najbliższych dniach setki czy tysiące dilerów zamrozi gotówkę – a na pewno przedpłatę – na w sumie dziesiątki tysięcy egzemplarzy przyczep i kamperów. Na czas podsumowań sezonu 2019, na tle dojrzałych rynków caravaningowych Europy, Polska brana jest pod uwagę jako „kraje pozostałe”. Podobnie zresztą jak Czechy i Słowacja, ale też np. Japonia czy Korea.
Producenci podsumowują sezon w formie wykresów, prezentacji bestsellerów i rynków, które odnotowały rekordy sprzedaży. Jak prezentuje się polski rynek caravaningowy na tle Europy?
– Tam, gdzie inne kraje Europy Wschodniej czy Środkowej. Sprzedaż znajduje się na podobnym poziomie jak np. w Japonii, bo event taki od lat organizowany jest wspólnie dla dilerów. Osobne spotkania organizuje się dla wybitnie mocnej sieci dilerskiej, np. niemieckiej – mówi Szymon Majnusz z pszczyńskiej firmy Transa-M, która jest w Polsce dilerem marki Chausson.
Na takie zwykle 2-dniowe wydarzenia przybywają też dilerzy spoza Europy, np. z Japonii czy Korei Południowej.
Wypełniają czerwcowe formularze zamówień
Miejsca na liniach montażowych rezerwować należy z wyprzedzeniem. Dziś mało kto produkuje na stock. Kolor tapicerki, pakiet wyposażenia, extra dodatki... – wszystko się szyje pod konkretnego klienta. Ten, kto zwleka z decyzją, będzie miał marne szanse na złożenie zamówienia. Domówić poza kolejką? Jedyna możliwość, gdy któryś z dilerów zrezygnuje z zamówienia. Wtedy w jego miejsce „wskoczy” ktoś inny, kto nagle np. odnotował wzmożone zainteresowanie kamperami czy przyczepami na swym rynku krajowym czy regionalnym.
Krótko mówiąc, czerwiec to czas decyzji dla dilerów w branży caravaningowej.
Prezentacje nowości, szkolenia i formularze zamówień
Bodaj najpóźniej takie spotkanie zorganizuje marka Chausson (13-14 czerwca br.), a odbędzie się w szacownej francuskiej winnicy. Oczywiście nie zabraknie absolutnych nowości, jednak na razie wszystko owiane jest tajemnicą.
– Na pewno jak co roku możemy spodziewać się nowości w rozbudowie systemu elektrycznie opuszczanych łóżek. Chausson jest znane z innowacji i kładzie nacisk na rozwój szybkiej zmiany strefy dziennej na nocną. Z niecierpliwością czekamy na informację odnośnie dostępności nowego Forda Transita po face-liftingu, bo jest to najpopularniejsze podwozie wybierane przez naszych klientów – podsumowuje Szymon Majnusz.