artykuły

dobrze-wiedziecDOBRZE WIEDZIEĆ
Reklama
Będą produkować kampery w Rybniku!
  fot. Bartosz Piasecki

Będą produkować kampery w Rybniku!

Tylko czekać, aż za pierwszym egzemplarzem powstaną kolejne. W tym roku jeszcze dwa, a w przyszłym debiut targowy i ekspansja na rynki europejskie – tak wygląda biznes-plan założycieli firmy.

AutoExpress Rybnik - Centrum Samochodowe debiutuje wśród producentów kampervanów. Tak najkrócej można przybliżyć kompetencje fachowców z rodzinnego serwisu samochodowego, którzy okres pandemii wykorzystali na dopracowanie założeń projektowych kampera bazującego na najdłuższym nadwoziu któregoś z trojaczków. Citroen Jumper, Fiat Ducato, Peugeot Boxer – furgony z wysokim dachem (3HL4) stanowić będą bazę dla realizacji kampera, który sprawdzi się także poza szczytem wyjazdów wakacyjnych dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci.

- Nasz prototypowy egzemplarz powstał po dwóch latach intensywnych doświadczeń z kampervanami naszej przyszłej konkurencji. Zamysł nasz był jeden – stworzyć kampervana, który będzie na tyle uniwersalny, że sprawdzi się także podczas niepogody – przybliża koncepcję Robert Stabryło, jeden z pomysłodawców seryjnej produkcji kamperów.

- Ma sprawdzić się również w okresie jesiennym i zimowych. Ma gwarantować komfort w układzie 2+2. Nazwa marki będzie brzmiała S-Camper – analogicznie jak firma, która lada tydzień zadebiutuje w zasobach Google.

Współzałożyciel firmy dodaje, że najbliższe tygodnie to dopięcie szczegółów, m.in. folderów i cennika.

Każdy egzemplarz kampera będzie budowany w hali po byłej Hucie Silesia w Rybniku. Słów więcej o nietuzinkowym obiekcie industrialnym.

Linie montażowe w… byłej hucie

Jest to miejsce szczególne ważne na historycznej mapie Rybnika, z którym łączy się historia rybnickich rodzin od wielu pokoleń. To prawdziwa ikona rybnickiego przemysłu, która rozsławiała miasto na świecie swoimi produktami. Wyprodukowano tu podobno 2,5 mln lodówek, miliony emaliowanych garnków, czajników. Kampera zbudowano w miejscu, w którym przed laty mieściła się tłocznia – wytwarzano tutaj kanki, wojskowe hełmy, a nawet łuski do nabojów w czasie II wojny światowej.

A teraz obiekt ten będzie miejscem dla planowanej linii montażowej kamperów. Pomysłodawcy S-Campera mają już do swej dyspozycji dwie hale o łącznej powierzchni 1500 mkw. Te i kolejne zabudowania byłej huty mają szansę wrócić do swej świetności także za sprawą projektu rewitalizacji. Mowa tu o środkach unijnych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i projekcie „Przebudowa zdegradowanej hali poprzemysłowej na obszarze Huty Silesia …”. W obiekcie powstanie m.in. Izba Pamięci Huty Silesia opowiadająca historię tego miejsca, która sięga XVIII wieku.