artykuły

podrozePODRÓŻE
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Polacy pokochali city breaks

Polacy pokochali city breaks

Czas czytania 4 minuty

Z roku na rok coraz więcej osób zamiast długiego urlopu wybiera krótkie wyprawy. Parkingi, a też niektóre kempingi bywają tak dobrze zlokalizowane, że umożliwiają komfortowe zatrzymywanie się zarówno w sąsiedztwie metropolii, jak w bliskiej lokalizacji głównych zabytków.

Spanie w pojeździe kempingowym nad brzegiem jeziora, przy plaży, a może właśnie w sąsiedztwie murów średniowiecznych fortów np. we Francji? Ten ostatni scenariusz jest skądinąd przedsięwzięciem bardzo realnym i zyskującym na popularności wśród fanów caravaningu.

Na wakacje typu city breaks wybierają się turyści z całego świata. Polacy nie pozostają w tyle za globalnymi trendami i również decydują się na szybkie wakacje. 75% dorosłych Polaków korzysta z wyjazdów w tym modelu, jak pokazuje badanie SW Research przeprowadzone dla Leonardo Hotels. Kim dokładnie są ci, którzy stawiają na krótkoterminowy wypoczynek w dużych miastach?

Czym jest city break?

Według najnowszych danych GUS aż 60% mieszkańców Polski to ludność miejska. Nic więc dziwnego, że to również inne miasta są ich obiektem zainteresowania. Wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research pokazują, że Polacy są zainteresowani wypoczynkiem w formie city break, czyli krótkimi, kilkudniowym wakacjami spędzonymi w mieście. Obejmują korzystanie z lokalnych atrakcji: takich jak restauracje, muzea czy wydarzenia.

Co trzeci ankietowany (36%) deklaruje więcej niż jeden wyjazd w takim modelu odpoczywania. Co piąty respondent (22%) korzysta z niego raz do roku, a rzadziej niż raz do roku – 19% respondentów.

ReklamaPolacy pokochali city breaks  1
W samej Warszawie na gości czeka oferta takich obiektów jak NYX Hotel Warsaw: sety DJ-skie, emisje meczów Mistrzostw Euro 2024, seanse silent cinema i inne wakacyjne atrakcje, dzięki którym city break w stolicy będzie jeszcze przyjemniejszy. Wielbiciele klimatu wielkiej metropolii i finansowych dzielnic mogą zdecydować się na pobyt w Leonardo Royal Warsaw, gdzie dodatkowy kulturowy benefit to wyjątkowy charakter okolicy, w której mieści się hotel: kręcono tam kultowe produkcje takie jak „Poszukiwany, poszukiwana” czy „Miodowe lata”.

Kto wybiera krótkoterminowy wypoczynek?

City break może kojarzyć się z formą wyjazdów wybieranych głównie przez pary i singli, co częściowo potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Leonardo Hotels. Aż 44% respondentów najchętniej wybrałoby się na taki wypad z partnerem lub partnerką, ale 29% zdecydowałaby się na city break z rodziną, w tym z rodziną z dziećmi.

To dlatego właśnie ta forma wakacji może być idealna dla podróżujących o różnorodnych potrzebach - czasem łatwiej zaaranżować wypoczynek z dziećmi w formie weekendowej, bez konieczności pomijania dni nauki w szkole, a dodatkowo w miejscu, które oferuje bogaty wybór atrakcji dla najmłodszych.

Niezależnie od wieku respondentów, Polacy z każdej grupy wiekowej wskazywali, że na city break decydują się nawet kilka razy w roku. Różnice widoczne są w przypadku wykształcenia respondentów - osoby z wykształceniem podstawowym i gimnazjalnym oraz zasadniczym zawodowym najczęściej odpowiadały, że w ogóle nie korzystają z city breaks. Z kolei osoby z wykształceniem średnim i wyższym najczęściej wybierają się na miejskie wakacje kilka razy w roku.

ReklamaPolacy pokochali city breaks  2
Nie zaskakuje za to kwestia zarobków. Aby czerpać garściami z tego, co miasta mają najlepsze do zaoferowania, potrzeba konkretnych nakładów finansowych. Najczęściej na city break kilka razy do roku decydują się osoby, których dochód netto wynosi od 5000 do 7000 PLN – tak wskazywało 44% respondentów z tego przedziału. Bardzo podobnie deklarowały osoby zarabiające powyżej 7000 PLN, bo 42% odpowiedziało tak samo.

A co z miejscem zamieszkania ankietowanych? Najczęściej kilkudniowy wypoczynek w dużym mieście deklarują Polacy ze średnich miast (100 – 199 tys. mieszkańców), czyli 44% osób z tego przedziału.

Fot. Leonardo Hotels Central Europe


Michał Żak24.06.2024
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News