Ośrodek przemysłu samochodowego w środkowych Niemczech to nie tylko pawilony marek: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze. Park oferuje atrakcje dla całej rodziny, w tym również możliwość zwiedzenia fabryki. W Autostadt można nawet zaparkować i przenocować we własnej przyczepie kempingowej lub w kamperze.
Specjalny parking z dostępem do prądu, wody pitnej i zrzutem szarej wody to nie jedyny powód, by fani caravaningu zawitali do Wolfsburga. Obiekt zajmuje powierzchnię 28 hektarów i oferuje odwiedzającym szereg doświadczeń związanych z samochodami Grupy Volkswagen (więcej informacji pod linkiem: www.autostadt.de). Pomysł budowy parku tematycznego Autostadt w macierzystej fabryce w dolnosaksońskim Wolfsburgu zrodził się podczas planowania prezentacji na wystawę Expo 2000 w Hanowerze. Dziś, to największe tego typu centrum obsługi klienta na świecie odwiedziło już ponad 3 miliony fanów motoryzacji.
Największe obecnie zmiany dotyczą ekspozycji marki Škoda. Atrakcji i miłych niespodzianek nie zabraknie także dla najmłodszych odwiedzających. Przygotowanie nowego wyglądu pawilonu rozpoczęło się w styczniu 2023 r., a sama transformacja trwała około trzech tygodni. Wystawa będzie nadal stopniowo przekształcana i aktualizowana. Tylko w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku pawilon Škody w Autostadt odwiedziło ponad 60 000 gości, a nowa ekspozycja z pewnością przyciągnie ich znacznie więcej.
Poznaj zmodernizowaną wystawę Škody
Wystawa podkreśla również fakt, że producent samochodów koncentruje się na recyklingu i wykorzystaniu zrównoważonych materiałów. Dzięki ekspozycji odwiedzający mogą dowiedzieć się, które części samochodu powstają z surowców pochodzących z takich źródeł.
- Pawilon Škody zawsze był jednym z najpopularniejszych wśród rodzin i wycieczek szkolnych, a teraz chcemy, aby towarzyszyło to także nowej ekspozycji - podkreśla Simona Tomanová z działu marketingu marki Škoda.
W sekcji sportowej można rywalizować z komputerem albo inną osobą i sprawdzić, kto jest w stanie wyprodukować więcej energii w ciągu 30 lub 60 sekund pedałowania na rowerze treningowym. Zadanie ma na celu naładowanie elektrycznej Škody Enyaq.
Dla młodszych odwiedzających przygotowano także małą ściankę wspinaczkową, ścianę z gigantyczną kolorowanką, rowerki biegowe oraz interaktywne punkty na terenie całej ekspozycji. Miejsca te oznaczone są specjalnym piktogramem.
Fot. Škoda