artykuły

podrozePODRÓŻE
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025
Atrakcje parku Autostadt w Wolfsburgu

Atrakcje parku Autostadt w Wolfsburgu

Czas czytania 3 minuty

Ośrodek przemysłu samochodowego w środkowych Niemczech to nie tylko pawilony marek: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze. Park oferuje atrakcje dla całej rodziny, w tym również możliwość zwiedzenia fabryki. W Autostadt można nawet zaparkować i przenocować we własnej przyczepie kempingowej lub w kamperze.

Specjalny parking z dostępem do prądu, wody pitnej i zrzutem szarej wody to nie jedyny powód, by fani caravaningu zawitali do Wolfsburga. Obiekt zajmuje powierzchnię 28 hektarów i oferuje odwiedzającym szereg doświadczeń związanych z samochodami Grupy Volkswagen (więcej informacji pod linkiem: www.autostadt.de). Pomysł budowy parku tematycznego Autostadt w macierzystej fabryce w dolnosaksońskim Wolfsburgu zrodził się podczas planowania prezentacji na wystawę Expo 2000 w Hanowerze. Dziś, to największe tego typu centrum obsługi klienta na świecie odwiedziło już ponad 3 miliony fanów motoryzacji.

Największe obecnie zmiany dotyczą ekspozycji marki Škoda. Atrakcji i miłych niespodzianek nie zabraknie także dla najmłodszych odwiedzających. Przygotowanie nowego wyglądu pawilonu rozpoczęło się w styczniu 2023 r., a sama transformacja trwała około trzech tygodni. Wystawa będzie nadal stopniowo przekształcana i aktualizowana. Tylko w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku pawilon Škody w Autostadt odwiedziło ponad 60 000 gości, a nowa ekspozycja z pewnością przyciągnie ich znacznie więcej.

ReklamaAtrakcje parku Autostadt w Wolfsburgu  1
Poznaj zmodernizowaną wystawę Škody

Wystawa podkreśla również fakt, że producent samochodów koncentruje się na recyklingu i wykorzystaniu zrównoważonych materiałów. Dzięki ekspozycji odwiedzający mogą dowiedzieć się, które części samochodu powstają z surowców pochodzących z takich źródeł.

- Pawilon Škody zawsze był jednym z najpopularniejszych wśród rodzin i wycieczek szkolnych, a teraz chcemy, aby towarzyszyło to także nowej ekspozycji - podkreśla Simona Tomanová z działu marketingu marki Škoda.

W sekcji sportowej można rywalizować z komputerem albo inną osobą i sprawdzić, kto jest w stanie wyprodukować więcej energii w ciągu 30 lub 60 sekund pedałowania na rowerze treningowym. Zadanie ma na celu naładowanie elektrycznej Škody Enyaq.

Dla młodszych odwiedzających przygotowano także małą ściankę wspinaczkową, ścianę z gigantyczną kolorowanką, rowerki biegowe oraz interaktywne punkty na terenie całej ekspozycji. Miejsca te oznaczone są specjalnym piktogramem.

Fot. Škoda


Michał Żak20.11.2023
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News