Kampery, choć budowane zazwyczaj na bazie samochodu dostawczego, są od nich znacznie cięższe ze względu na instalacje i wyposażenie. Dlatego przed rozpoczęciem nowego sezonu kempingowego zaleca się dokładną kontrolę zawieszenia domu na kołach.
Gdy pasażerowie zauważą przechyły i kołysanie lub zmniejszający się komfort jazdy wewnątrz kampera, możemy założyć, że zużycie komponentów jest już na bardzo zaawansowanym poziomie. Jeśli amortyzatory są gotowe do wymiany, warto rozważyć zastąpienie ich podzespołami dedykowanymi do tego typu pojazdów. Ma je w swojej ofercie firma Bilstein, a mowa o modelach B6 Camper lub Camper Advanced. Wprowadzony na rynek w 2022 roku asortyment obejmuje zarówno kampervany, jak i pojazdy półzintegrowane, oparte na Fiacie Ducato (od roku modelowego 2006) oraz w dużej mierze identyczne pojazdy Citroëna i Peugeota.
Jak zapewnia producent, amortyzatory Bilstein B6 Camper znacznie poprawiają prowadzenie. Ich właściwości amortyzujące zostały dopasowane do kamperów na podstawie tysięcy godzin testów drogowych. Specjalna konstrukcja zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy bocznym wietrze i na zakrętach, a dobra trakcja i precyzja prowadzenia przyczyniają się do bardziej intensywnych wrażeń z jazdy. Do większego komfortu przyczynia się zarówno redukcja hałasu podczas jazdy, jak i zoptymalizowane zachowanie podczas jazdy po bruku czy na przejazdach kolejowych.
Bilstein B6 Camper Advanced wykorzystują technologię selektywnej amortyzacji o nazwie DampMatic, automatycznie dostosowując siłę tłumienia do obciążenia pojazdu i nawierzchni, po której się porusza. Amortyzator dobiera jedną z dwóch charakterystyk na podstawie procesu mechanicznego wykorzystującego drgania przenoszone przez jezdnię. W „miękkim ustawieniu” olej amortyzatora przepływa zarówno przez główny tłok, jak i przez specjalny bypass DampMatic. W pozycji „twardej” ten ostatni jest zamknięty, dzięki czemu przepływ jest zmniejszony.