Ponieważ zakup nowego kampera to dla większości wydatek poza zasięgiem możliwości budżetowych, wielu pasjonatów decyduje się na budowę własnego pojazdu. Kompletując niezbędne elementy turystycznego vana, wcześniej czy później stają przed wyborem zbiorników. Najlepiej zaś sprawdzą się te z tworzywa sztucznego – lekkie, trwałe i neutralne chemiczne dla wody, z ATESTEM PZH, o pojemności między 20 a 300 litrów (w zależności od gabarytów auta oraz zapotrzebowania na wodę).
Wszystkie te wymagania spełniają zbiorniki oferowane przez Waterflex, wśród których znajdziemy także modele przeznaczone do konkretnych pojazdów. Za przykład niechaj posłużą 2 zbiorniki do kamperów na bazie VW T5-T6. Jak wszystkie inne z oferty polskiego producenta, również te produkowane są metodą rotacyjną, a to oznacza, że brak w nich spawów, co z kolei wpływa na jakość i trwałość wykonania, oddalając ryzyko rozszczelnienia.
Pierwsze z rozwiązań to 68-litrowy pojemnik montowany w miejsce koła zapasowego, dopasowany do wszystkich wariantów Volkswagena Transportera serii T5-T6, w tym modeli 4Motion. Waży 8 kg i może być używany jako zbiornik zarówno na świeżą, jak i szarą wodę. Czyszczenie zbiornika umożliwia szczelna, wkręcana pokrywka o średnicy 12 cm. Dołączany jest również zestaw montażowy.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.