artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia zadzwon
Ergonomiczny uchwyt z funkcją komfortowego zamykania w roletach bocznych pozwala na wygodną obsługę
Ergonomiczny uchwyt z funkcją komfortowego zamykania w roletach bocznych pozwala na wygodną obsługę

Z dala od gorąca, zimna i… wścibskich spojrzeń

Powiedzmy, że potrafisz zapewnić sobie optymalną temperaturę wewnątrz pojazdu kempingowego, ale nadal brakuje ci kompletnego systemu zaciemniania szyb w szoferce. Najlepiej gdyby materiał takich rolet był jednocześnie izolatorem, do tego ultralekkim? Musisz zatem poznać kompletną, najnowszą propozycję marki Dometic.

Zacznijmy od drobnej rewizji popularnych w caravaningu trojaczków z roku modelowego 2021. Trzeba wiedzieć, że Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato przeszły metamorfozę kabin. Zmiany w egzemplarzach na 2021 r. są widoczne przede wszystkich we wnętrzach. Wytłoczenia drzwi w szoferce zaprojektowano od nowa, zapewniając więcej przestrzeni dzięki 4 nowym kieszeniom w różnych rozmiarach. A skoro gruntownemu przeobrażeniu nie oparły się wytłoczenia tapicerki, jest to wystarczający powód, by w ślad za tym poszły rozwiązania w postaci systemów zaciemniania okien, ale nie tylko szyb bocznych. Trzeba wiedzieć, że w niektórych modelach samochodów dostawczych marki Stellantis szyba przednia będzie miała w standardzie lusterko wsteczne (Peugeot Boxer oferowany jest w wersji podstawowej jako osobowy furgon), a ta może być ogrzewana (opcja w Fiacie Ducato). I tu dochodzimy do absolutnej nowości w portfolio Dometic.

Kabinowe rolety boczne
Tym produktem są kabinowe rolety boczne Dometic SP 310, które doskonale integrują się z szoferkami Fiata Ducato i rodziny „trojaczków” po faceliftingu 2021 (tj. serii 8 od lipca 2021 r.). Ta informacja w szczególności zainteresuje firmy zabudowujące nowe nadwozia i fanów kamperów, którzy będą chcieli doposażyć swoje nowiutkie egzemplarze w na wskroś komfortowe systemy zaciemniania szyb.

ReklamaSródtekstowy YT PC
Dlaczego uparcie piszemy o systemach? Okazuje się, że propozycje te to high-tech, ponieważ są wyjątkowo lekkie! W przypadku tak z pozoru prozaicznych rolet bocznych konstruktorom z firmy Dometic udało się znacząco zredukować ich masę. Rolety boczne Dometic SP 310 ważą tylko 2,96 kg, a to o 1 kg mniej (na stronę) niż w przypadku konkurencyjnych produktów! 
Na jakim polu szukać jeszcze przewagi najnowszej propozycji Dometic? Obie rolety SP 310 po złożeniu idealnie wpasowują się w podszybie i ramę okna. Skoro mowa o kompletnej propozycji, to odnotujmy, że dla posiadaczy starszych modelowo „trojaczków” nadal produkowane są rolety boczne Dometic SP 300.

Izolator o strukturze plastra miodu
Skuteczne zaciemnienie kabiny – szyb bocznych i przedniej – osiągniemy tylko dzięki w 100% światłoszczelnemu materiałowi. Taki kompletny system znacząco poprawiają akustykę wnętrza pojazdu kempingowego. Rolety czołowe marki Dometic zasuwają się z dołu do góry, dzięki czemu pozwalają na częściowe zasunięcie, co już zapewnia oddzielenie od spojrzeń z zewnątrz, a nadal pozwala wpuścić do wnętrza – przez przednią szybę – światło słoneczne. Tak jest w przypadku Dometic FP 300 i FP 210. Ta druga jest nowością w portfolio Dometic przeznaczoną do aut z lusterkiem wstecznym (nie trzeba go demontować, aby zasunąć roletę). 
Materiał rolet Dometic to izolator o strukturze plastra miodu, który nie tylko zaciemnia kabinę, zapewniając prywatność, zmniejsza także nagrzewanie wnętrza latem lub ucieczkę ciepła zimą. Słowem, ciesz się większą prywatnością i utrzymaj komfortową niską lub wysoką temperaturę.

dometic.com
Fot. Dometic

Artykuł pochodzi z numeru 2 (104) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator20.11.20220 zdjęć 3