Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest nowoczesnym samochodem hybrydowym. Będąc pojazdem PHEV (Plug-in Hybrid EV), posiada napęd hybrydowy z możliwością doładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego źródła. W pojazdach z takim napędem montuje się mocniejsze silniki elektryczne, oszczędniejsze silniki spalinowe oraz bardziej zaawansowane układy zarządzania mocą. Rozwiązania te gwarantują cichą i płynną pracę podzespołów oraz wysoki moment obrotowy. To także mniejsza lub nawet ograniczona do zera emisja spalin, na co warto zwrócić uwagę, planując wyjazd na łono natury. A tam świetnie sprawdzi się namiot dachowy. Naszą sypialnią na kilka nocy była Yakima SkyRise HD M.
Mitsubishi, będąc pojazdem hybrydowym, posiada baterie usytuowane pod podłogą pomiędzy osiami, co nie wpływa na pojemność bagażnika. Sam bagażnik ma wyżej położoną podłogę z uwagi na ilniki elektryczne znajdujące się pod spodem. Ma to jednak niewielki wpływ na gabaryty przestrzeni bagażowej. Jednak patrząc na liczbę, wielkość toreb i walizek, można stwierdzić, że mimo niespełna 400 l to wcale nie jest mały bagażnik.
Duże, 18-calowe koła napędzane osobno w systemie Twin Motor 4WD i kontrolowane przez liczne systemy, m.in. S-AWC (Super All Wheel Control), pozwalają zjechać z utwardzonej drogi i cieszyć się odkrywaniem nowych miejsc. Gdyby jeszcze zmienić seryjne opony na jakieś porządne ATV, mielibyśmy konkretne możliwości.
Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w trybie elektrycznym, hybrydowym szeregowym i hybrydowym równoległym. To jakby 3 auta w jednym. Pojazd ma pojemną baterię – 13,8 kWh. Ilość zgromadzonej w niej energii zapewnia zasięg do 55 km według normy WLTP w trybie elektrycznym EV. Poza tym jest cichy, komfortowy, dynamiczny i oszczędny. Dokładając do tego wsparcie silnika spalinowego, dysponujemy w sumie zasięgiem na poziomie około 550 km.
Artykuł pochodzi z numeru 6 (108) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.