artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI
Samoregulujące zawieszenie pneumatyczne czy sterowane pilotem?

Samoregulujące zawieszenie pneumatyczne czy sterowane pilotem?

Czas czytania 3 minuty

Nie tylko fan caravaningu uwielbia beztroskę. Pojazdy w coraz większej części stają się autonomiczne. Komputery decydują o włączeniu wycieraczek czy świateł mijania. Jednak to właśnie podróżujący kamperem docenią zautomatyzowaną kontrolę nad zawieszeniem.

Samoregulujące zawieszenie pneumatyczne czy sterowane pilotem? 1
Zestaw samopoziomujący IntAir Prime to w pełni zautomatyzowane sterowanie zawieszeniem pneumatycznym kampera. IntAir Select to sterowanie panelem z przełącznikami soft touch, a IntAir Control – pilotem do zdalnego sterowania

Zestawy zawieszeń pneumatycznych ze sterowaniem manualnym wciąż sprzedają się świetnie, nadal jest to rozwiązanie dla osób chcących mieć pełną kontrolę nad wysokością pojazdu. Jednak również i te „proste” rozwiązania podlegają ewolucji.
– Ofertę poszerzyliśmy o systemy IntAir Select z przełącznikami typu soft touch. Panele tego typu są nieznacznie droższe, a wyglądają nowocześniej i nie dziwi nas, że od debiutu już co drugi zestaw kompletujemy z tym bardzo intuicyjnym panelem sterowania – zaznacza Michał Welc z firmy Intrak S.C. – Z kolei pilot zdalnego sterowania docenią lubiący mieć kontrolę nad zawieszeniem pneumatycznym, ale bez konieczności instalacji dodatkowego okablowania czy montażu panelu na stałe w kabinie. To bezprzewodowe rozwiązanie typu IntAir Control, które zapewnia użytkownikowi pełną kontrolę ciśnienia w układzie. I tak jak tradycyjne sterowanie – możliwość regulacji ciśnienia podczas jazdy.
Gdzie tkwi przewaga poręcznego pilota? Na postoju możemy sterować zawieszeniem, siedząc np. wygodnie na leżaku.
Wpisując się w trend automatyzacji, firma Intrak S.C. opracowała samopoziomujące zawieszenia pneumatyczne do kamperów. W zestawie IntAir Prime nie ma znaczenia, ile bagaży zabierzemy na pokład czy ilu pasażerów, pojazd zawsze pozostanie na tym samym poziomie. I to bez ingerencji kierowcy. To także więcej miejsca na pokładzie. Otóż całość systemu znajduje się w specjalnie zaprojektowanej obudowie… pod podwoziem. To w pełni bezobsługowe rozwiązanie.
– Za działanie układu odpowiada zaprojektowana przez nas logika systemu, która w sposób aktywny reguluje ciśnienie w układzie podczas jazdy. Kierowca może skupić się na prowadzeniu pojazdu oraz nawigacji, nie musi się zastanawiać, czy ciśnienie w układzie jest odpowiednie. Między innymi z tego powodu jest to świetne rozwiązanie np. dla wypożyczalni kamperów – kontynuuje kierownik działu handlowego Intrak S.C.
Okazuje się, że wypożyczających kampery nie trzeba już szkolić z działania samopoziomującego zawieszenia pneumatycznego. Jest tak, gdyż po prostu nie można świadomie lub nieświadomie uszkodzić urządzenia. I tu przewaga zautomatyzowanego oraz na wskroś inteligentnego urządzenia, tj. bez możliwości chybionych ingerencji człowieka.
Warto wspomnieć, że całość układu sterowania została zaprojektowana i wykonana w Polsce z możliwie dużej ilości rodzimych komponentów. Pozwala to na zachowanie ponadprzeciętnego współczynnika niezawodności i oczywiście uniezależnienie się od łańcuchów dostaw.

Fot. Intrak S.C.

Artykuł pochodzi z numeru 5 (113) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator03.12.2023
Artykuł powstał we współpracy z marką Intrak S.C.
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News