Załadowałem zbyt dużo zabawek na pokład kampera? Rowery na stelażu zewnętrznym to ryzyko przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej? W dowolnej chwili te i podobne dylematy można rozwiązać dzięki najnowszej propozycji polskiego producenta. Otóż dobrze znane systemy pneumatyczne Intrak anonsowano w wersji z pomiarem nacisku osi, więc możesz uniknąć sytuacji nieprawidłowego załadunku czy właśnie przeciążenia ponad miarę kampera. Jak to działa?
– Na panelu kontrolnym w formie graficznej pokazane jest, ile ładowności zostało wykorzystane i ile pozostało do wykorzystania. Po przekroczeniu ładowności pojawia się informacja o przeładowaniu – wyjaśnia Michał Welc, kierownik działu handlowego w Intrak S.C. z Warszawy. – Włączanie systemu odbywa się samoistnie po przekręceniu kluczyka. Po zgaszeniu silnika pojazdu wyłącza się również cały układ, więc odpada ryzyko utajonego poboru prądu z akumulatora.
Dokładność pomiaru do 10 kg, alarm przekroczenia dmc włącznie z graficznym wskaźnikiem „niebezpiecznego” ciężaru na osi – to cenne walory propozycji, gdy wspomnieć, że zawieszenia pneumatyczne Intrak to nie tylko homologacja niemieckiego instytutu we Flensburgu (E-Typ KBA z ABE). To także najnowszy Certyfikat TÜV NORD (Hanower, Niemcy), co pozwala spokojnie poruszać się z homologowanymi zestawami po drogach Europy.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.