Kamper jako holownik? Oczywiście! Montując hak, możemy zabrać w podróż łódkę, skuter wodny, quada, motocykl, lekką przyczepkę z nadprogramowym bagażem... – tak naprawdę wszystko, co tylko zechcemy, a czego nie zmieścimy do luku bagażowego lub wykracza poza ładowność kampera. Jedyne, czego potrzebujemy, to odpowiedni, dobrej jakości hak holowniczy.
Z pomocą przychodzi firma Master Hak, która haki holownicze do aut użytkowych produkuje od 1996 roku, a od niedawna – również te stricte do kamperów. Dzięki temu, że mowa o rozwiązaniach dopasowanych do konkretnych modeli pojazdów, montaż oferowanych przez firmę haków jest i krótszy (odchodzi dopasowywanie: docinanie, wiercenie itp.) i bezpieczniejszy, potrzebna jest mniejsza liczba narzędzi, a sama usługa nie wymaga od montażystów żadnych dodatkowych kwalifikacji. W ramach marki masterCAMPER firma proponuje rozwiązania do podwozi Ford Transit V363, Fiat Ducato, Peugeot Boxer i Citroën Jumper, a już niedługo również do Mercedesa Sprintera W907, Volkswagena Craftera i MAN-a TGE – wszystkie o jakości i użyteczności potwierdzonej homologacjami i certyfikatami PIMOT.
Jak wiadomo, oprócz mechanicznego przymocowania haka do samochodu konieczne jest także podłączenie gniazda elektrycznego do instalacji, co umożliwi działanie w przyczepie świateł pozycyjnych, hamowania, przeciwmgłowych, kierunkowskazów i cofania. W produktach masterCAMPER zastosowanie znalazły wiązki Erich Jaeger z 13-pinowymi gniazdami. Również same wiązki – i uniwersalne, i te dedykowane – znajdziemy w ofercie firmy.
Artykuł pochodzi z numeru 3 (105) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.