Główni pomysłodawcy mają wieloletnie doświadczenie w branżach elektrycznej, stolarskiej, modelowania, a jej CEO swój pierwszy pojazd wyprawowy zbudował 10 lat temu w przydomowym garażu, składając go z 3 samochodów.
Podstawowe wyzwania typowe dla całej branży caravaningowej to pojedynki z masą pojazdów i ograniczoną ilością miejsca. – Chcieliśmy rozwiązać te problemy, dlatego zaczęliśmy eksperymentować z wytworzeniem bardzo lekkich i ekstremalnie wytrzymałych płyt do budowy mebli oraz wyprodukowaniem namiotu, który pomieści 5-osobową rodzinę na dachu samochodu – zaznaczają przedstawiciele PeakCar. – Brak konieczności budowania łóżka na parterze pozwala w nowatorski sposób podejść do zagospodarowania przestrzeni. Gotowy pojazd zaprezentowaliśmy w 2022 roku na targach branżowych w Warszawie i Poznaniu. Na bazie sześciometrowego Mercedesa Sprintera 4×4 zaprezentowaliśmy pojazd przystosowany do komfortowego i bezpiecznego podróżowania dla rodziny 2+3. Zaprojektowaliśmy dużą łazienkę z prysznicem, część kuchenną z lodówką, salon, wiele pojemnych schowków i 5 miejsc do wygodnego podróżowania. Było to możliwe, ponieważ część sypialniana znajduje się w ogrzewanym namiocie dachowym. W kamperze zamontowaliśmy system sterowania Smart z dotykowymi, programowalnymi przyciskami, wszystkimi urządzeniami można sterować z telefonu. W odróżnieniu od namiotów istniejących na rynku nasz posiada poszerzenie, które jest otwierane poza obrys pojazdu.
Artykuł pochodzi z numeru 1 (109) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.