artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Camper Caravan Show 22.08-02.10 Sebastian
Coral XL Plus 600 DP - najkrótszy kamper z alkową
  fot. Elcamp RV Coral XL Plus 600 DP - najkrótszy kamper z alkową

Coral XL Plus 600 DP - najkrótszy kamper z alkową

Oto najkrótszy kamper z alkową słoweńskiej Adrii. W odróżnieniu od 670 SL i 670 SP ma nie 5, a aż 6 homologowanych miejsc siedzących. Jak udała się ta sztuka?

Coral XL Plus 600 DP homologowany jest na 6 osób do jazdy i ma tyle samo miejsc do spania. Pojazd mierzy dokładnie 699,9 cm. Choć jego zabudowa jest o ok. 30 cm krótsza od dwóch pozostałych modeli, to jest bardziej przyjazna dla większej załogi. Kampery słoweńskiej Adrii, znajdujące się w ofercie firmy Elcamp RV, będą zabudowane na bazie Fiata Ducato oraz Citroëna Jumpera.

Minimalizacja

Sekret homologacji na 6 osób tkwi w planie wnętrza. Za fotelem kierowcy umieszczono dwie ławeczki przedzielone blatem stołu zamiast jednej oraz dodatkowe siedzisko za fotelem pasażera w szoferce. Kolejne centymetry wolnej przestrzeni zyskano, łącząc w jednym pomieszczeniu kabinę prysznicową, łazienkę oraz WC. Podobną aranżację wnętrza zastosowano również w modelu 670 SL. Z jedną różnicą, model 600 DP udało się jeszcze bardziej odchudzić za sprawą uchylanej umywalki. Gdy chcemy skorzystać z kabiny prysznicowej, wystarczy złożyć ją do pionu.

Wygodne spanie

W Coral XL Plus 600 DP naj­okazalsza sypialnia (210×140 cm) znajduje się w alkowie, ale również ta w tyle jest pełnowymiarowa (205×133 cm). Trzecią sypialnię – dwuosobową i całkiem pokaźnych rozmiarów (205×133 cm) – aranżujemy po opuszczeniu stołu w strefie ławeczek. Załoga ma do swej dyspozycji całkiem pokaźną kubaturę luków bagażowych, na przykład garaż (100×80 cm) ciągnący się wzdłuż całej szerokości zabudowy, czy szafę ubraniową za fotelem pasażera oraz pokaźną lodówkę z zamrażalnikiem o pojemności 167 l.

Coral XL Plus 600 DP

ReklamaŚródtekstowy Dethleffs 21.09-02.10 Sebastian
Układ wnętrza kampera Coral XL Plus 600 DP

Limit wagowy

Coral XL Plus 600 DP gotowy do jazdy waży 2925 kg. Zostaje nam więc 575 kg na załadunek. To całkiem przyzwoity wynik. Zwłaszcza, że jedną z oferowanych opcji jest wersja zimowa, która obejmuje m.in. zbiornik wody szarej izolowany i ogrzewany, wzmocnione ogrzewanie Truma Combi 6, akumulator zabudowy AGM 100 Ah.

Artykuł pochodzi z numeru 1 (92) 2020 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator18.02.20220 zdjęć 2