Diesel musi dymić. Kto często bywa na giełdzie motoryzacyjnej, ten o tym wie. Tymczasem dotyczy to przede wszystkim samochodów zazwyczaj pełnoletnich, w których leją nie tylko wtryski… Tymczasem Webasto Dual Top ST otwiera nowy rozdział dla kategorii nagrzewnic zasilanych tym typem paliwem, cichej pracy i ekologicznej pracy oraz niezawodności… Tutaj odpady z pracy w postaci spalin są praktycznie niewyczuwalne.
Możliwość pracy dwuzakresowej, wykorzystując jeden rodzaj paliwa, sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla jachtów żaglowych i motorowych oraz pojazdów rekreacyjnych – kamperów, kampervanów i przyczep. Urządzenie ogrzewa wnętrze i wbudowany bojler ze stali nierdzewnej (stąd właśnie pochodzi nazwa modelu – ST oznacza stainless steel) o pojemności 9,8 l, ale może być też zasilane energią elektryczną 230 V. Dzięki nowemu typowi bojlera otrzymujemy możliwość bezpiecznego spożywania także podgrzanej wody. Dostępne są dwie wersje urządzenia – o maksymalnej mocy grzewczej 6 lub 8 kW. Zintegrowana nagrzewnica o mocy 6 kW, a w wersji Dual Top ST 8 z elektryczną grzałką 2 kW może osiągnąć moc grzewczą do 8 kW, więc zapewni komfortowe ciepło w całym pojeździe. To dobra alternatywa, ponieważ pozwala dopasować wybór do specyfiki preferowanych wyjazdów, oszczędzając zasoby portfela. Funkcja termostatyczna działa dodatkowo energooszczędnie, ponieważ urządzenie nieustannie monitoruje temperaturę powietrza i stan akumulatorów – to funkcja ochrony przed zamarzaniem „antifreeze” – zabezpieczająca układ wodny. W razie osiągnięcia skrajnych wartości następuje automatyczne opróżnienie instalacji wodnej, jako zabezpieczenie przed zamarznięciem.
Artykuł pochodzi z numeru 1 (98) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.