Niewielkie i zabudowane w elegancko zaprojektowane obudowy małe agregaty Hondy są nie od dziś produktami cieszącymi się uznaniem na rynku. W środowisku jednofazowych agregatów 230 V są wybierane z uwagi na cichą pracę, bezawaryjność i niską wagę, co w zastosowaniach caravaningowych jest nie bez znaczenia.
Generator EU32i oferujący aż 3,2 kW mocy maksymalnej zasilany jest wysokowydajnym czterosuwowym silnikiem benzynowym. Pamiętacie boje z gaźnikiem w tradycyjnych silnikach agregatów? Silnik EU32i ma wtrysk paliwa i tranzystorowy zapłon, zatem nie pojawią się tu problemy typowe dla dawkowania paliwa przez gaźnik pływakowy. Zastosowane rozwiązania pozwalają cieszyć się imponującą mocą, ale przede wszystkim ciągłą wydajnością i stabilnością pracy, którą wcześniej można było znaleźć tylko w samochodach i silnikach zaburtowych. W pojazdach kempingowych wymagana jest nie tylko moc, ale i jakość prądu, a dzięki inwerterowej stabilizacji napięcia EU32i mamy to zagwarantowane.
Warto dodać, że technologia pozwala na autosynchronizację, czyli równoległe połączenie dwóch generatorów w celu podwojenia mocy wyjściowej. W tej smukłej walizeczce otrzymujemy też tryb pracy ekonomicznej (ECO) inteligentnie zmniejszający zużycie paliwa w zależności od wielkości obciążenia. Agregat wyposażono w dwa gniazda AC 230 V 16 A oraz gniazdo DC, a jego nowoczesny i bardzo wydajny silnik można uruchomić dosłownie dwoma ruchami. Wystarczy przekręcić przełącznik i pociągnąć za linkę.
EU32i można za pośrednictwem Bluetootha sparować z dedykowaną aplikacją na smartfony z systemem Android oraz iOS. Ta funkcjonalność pozwoli na bieżące sprawdzanie poziomu paliwa, dostępu do mocy wyjściowej oraz sterowania funkcją Eco Throttle. Ponadto zdalnie wyłączymy agregat, a aplikacja będzie powiadamiała o wszelkich ostrzeżeniach w działaniu generatora.
Artykuł pochodzi z numeru 2 (122) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.