Uff, początek nowego roku jest naprawdę bogaty w ciekawe informacje dotyczące branży caravaningowej w Polsce. Firma mCamp z Dzierżoniowa poinformowała, że uzyskała dealerstwo dwóch nowych marek, do tej pory nieobecnych na polskim rynku. Mowa o Dreamerze, producencie kamper-vanów z podnoszonym dachem namiotowym oraz Itineo, czyli ekonomicznych kamperów półzintegrowanych oraz w pełni zintegrowanych.
Przypomnijmy, że o firmie mCamp mogliście już przeczytać na łamach naszego portalu przy okazji informacji o przyznaniu oficjalnego (i jedynego w Polsce!) dealerstwa ekskluzywnej marki Niesmann+Bishoff. To ważne wyróżnienie nie tylko dla firmy caravaningowej działającej na rodzimym rynku, ale również jasny sygnał od producentów kamperów klasy premium dla całego kraju. Caravaning w Polsce rozwija się i rośnie w siłę.
Wracając jednak do tematu. mCamp na laurach nie spoczął czego efektem są dwie kolejne marki w portfolio firmy z Dzierżoniowa. Obie doskonale znamy z zagranicznych targów caravaningowych, ale próżno o nich pisać, skoro nie posiadają oficjalnego dealera w kraju. Od teraz się to zmieni.
Dreamer
Oferta tej marki dzieli się na sekcję „Fun” oraz „Select”. Obok standardowych kamper-vanów znajdziemy też w ofercie takie, które mają podnoszony dach namiotowy. To tam można stworzyć dodatkową przestrzeń sypialną przy zachowaniu niewielkiej długości i wysokości pojazdu. Takie kamper-vany na rynku niemieckim cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Ale nie tylko tam. Rzućmy okiem chociażby na Volkswagena Californię podczas dowolnych targów caravaningowych, czy to w Poznaniu czy w Nadarzynie.
Dreamer, w porównaniu do VW, bazuje przede wszystkim na Fiacie Ducato. Przykładowy model D43 UP ADDICT ma zaledwie 5,41 m długości, ale oferuje aż 4 miejsca do jazdy i spania. Udało się to osiągnąć właśnie dzięki dodatkowej przestrzeni w namiocie dachowym. Z innych zalet: 90-litrowa lodówka, ogrzewanie Truma Combi Diesel, zbiorniki na wodę o pojemności około 100 litrów. Układ jest standardowy: mamy do dyspozycji salon z obrotowymi fotelami przednimi, przesuwny stolik, przestrzeń roboczą ze zlewem i 2-palnikową kuchenką gazową (luk gazowy mieści jedną, 11-kilogramową butlę), szafę, połączoną łazienkę z toaletą oraz tylną, dwuosobową sypialnię. Pod łóżkiem zagospodarowano sporo miejsca na ewentualne bagaże i akcesoria.Według informacji znalezionych na zagranicznych stronach, cena modelu D43 UP ADDICT to około 46 tysięcy euro.
Itineo
Ta marka natomiast dzieli swoje pojazdy na cztery grupy modelowe: Low Profiled, Nomad, Sosy oraz Traveller. Dostępne są samochody półzintegrowane oraz pełne integry.
Przykładowy model FC650 z serii Nomad to integra o długości 6,55 m, oferująca 4 miejsca do jazdy i 5 do bytowania. Zbudowana jest na Fiacie, pod maską pracuje silnik 2,3 o mocy 120 KM. W stanie gotowym do jazdy pojazd waży rozsądne 3088 kilogramów. DMC wynosi 3500.
Układ, jak sami widzicie na zdjęciu, jest dość nietypowy i na pewno inny niż oferuje większość kamperów dostępnych na polskim rynku. W oczy rzuca się przede wszystkim duży salon z kanapą face-to-face i obrotowymi, przednimi fotelami. Kuchnia to mały, ale funkcjonalny kącik obok bocznego wejścia. Na plus należy zaliczyć dużą lodówkę.
„Magia” dzieje się z tyłu. Tam projektanci stworzyli osobne, całkiem spore pomieszczenie z toaletą i umywalką, z którego możemy wejść do kabiny prysznicowej. Za kolejnymi drzwiami schowana jest szafa na ubrania.A gdzie łóżka? Zobaczcie na plan nocny. Jedno z nich „wyjeżdża” tak, jak ma to miejsce w większości samochodów w pełni zintegrowanych. Kolejne tworzymy w miejscu salonu dziennego.
Cena? Okolice 60 tysięcy euro według danych dostępnych na stronach zagranicznych.
mCamp przygotował nową stronę internetową, na której można zobaczyć wszystkie oferowane marki i ich pojazdy: RAPIDO, Niesmann+Bischoff a od teraz również Itineo i Dreamer: https://m-camp.com.pl/