artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Globe-Traveller z podwoziem Craftera Falcon

Globe-Traveller z podwoziem Craftera Falcon

Czas czytania 4 minuty

Falcon to najnowszy pojazd polskiego producenta kampervanów Globe-Traveller. Ta ceniona w całej Europie marka prezentuje pierwszy w swojej historii pojazd zabudowany na Volkswagenie Crafterze 4×4. Efekt? Nowe podwozie, ale stare zalety – podwójna podłoga, świetna izolacja, trwałe materiały i pomysłowe rozwiązania.

Falcon miał swoją premierę podczas targów CMT w Stuttgarcie i został tam bardzo ciepło przyjęty. Producent podkreśla, że koncepcja nowego pojazdu nie jest kwestią chęci stworzenia czegoś nowego. Wręcz przeciwnie. Chodziło raczej o pojazd, który będzie odpowiedzią na najczęstsze i dobrze znane w branży potrzeby klientów. Trzeba je tylko zebrać w jednym miejscu, a właściwie – pod jednym dachem. Twórcy nowego kampervana dokonali wnikliwej analizy. Zebrano opinie osób podróżujących kamperem dłużej niż przez 3 miesiące w roku, a także tych, którzy pracują, podróżując „domem na kołach”.
Chodziło o kluczowe elementy wyposażenia i stosowane rozwiązania. W konsultacjach brali udział także dealerzy, którzy odpowiadali na pytanie, jakich zmian w kamperach Globe-Traveller dokonują klienci po pewnym czasie ich użytkowania i jakie elementy wyposażenia najczęściej dokładają.
Co ustalono? Klienci potrzebują paneli fotowoltaicznych o dużej mocy, 2 akumulatorów w części mieszkalnej, przetwornicy, routera Wi-Fi, ogrzewania zasilanego olejem napędowym, klimatyzacji postojowej oraz toalety przyjaznej środowisku (tzw. suchej). Ponadto w odpowiedziach przewijały się także przytulne wnętrze i komfort podróżowania, pod którym kryją się właściwości jezdne. A takie z pewnością oferuje VW Crafter.

ReklamaGlobe-Traveller z podwoziem Craftera Falcon 1
Wykorzystanie tego podwozia jako bazy kampera jest pewnym wyzwaniem. To zupełnie inny pojazd niż Fiat Ducato czy Peugeot Boxer. Przestrzeni do zabudowy jest znacząco mniej, a ściany boczne zwężają się ku górze. W tej przestrzeni należy tak zagospodarować wnętrze, by odpowiadało wszystkim zgłoszonym potrzebom. Ale to nie wszystko. Falcon musi posiadać też wszystkie cechy pojazdów marki Globe-Traveller. Chodzi o podwójną podłogę i doskonałą izolację, dzięki czemu przystosowany jest do podróżowania w warunkach zimowych. Wysokość wewnątrz w najniższym punkcie to 191 cm, więc całkiem sporo jak na pojazd typu kampervan. Zabudowa wykonana jest z materiałów najwyższej jakości i równie starannie jak w pozostałych modelach.
Lista wyposażenia obejmuje panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 320 W (160 W w standardzie), 2 baterie LiFePO4 o łącznej pojemności 400 Ah (w standardzie jedna 200 Ah), przetwornicę (do wyboru 2 moce: 1800 W lub 2300 W), router na 2 karty sim Wi-Fi BR1 Pro 5G od firmy Peplink, bezwodną toaletę Clesana, klimatyzację stacjonarną montowaną wewnątrz, gazową płytę ceramiczną (gaz pod szkłem) Dynacook, ogrzewanie Truma Diesel 6D iNET. Pojazd oferowany jest również w opcji „bez gazu”. Twórcy zadbali o szczegóły i detale, ale nie brakuje też większych nowości. Jest nowy projekt łazienki, podświetlane lustro oraz zorganizowany bagażnik na krzesła, stoły i sprzęt sportowy.
Długość tego kampervana to 599 cm. Nie jest długi, dzięki czemu zachowuje wysoką mobilność. Bardzo przyjemnie i łatwo się prowadzi, świetne zawieszenie, bardzo dobra współpraca dwulitrowego diesla ze skrzynią biegów, a do tego liczne systemy wspierające kierowcę.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Artykuł pochodzi z numeru 1 (109) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator02.11.2023 zdjęć 13
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News