W 2001 r. Webasto otworzyło swój pierwszy oddział w Szanghaju. Dziś firma jest reprezentowana we wszystkich ośrodkach przemysłu motoryzacyjnego na terenie całego kraju, a Chiny są od lat największym rynkiem zbytu dla Webasto.
Pracownicy firmy w Chinach, jej klienci, a też przedstawiciele władz uczcili jubileusz imprezą hybrydową (12 listopada 2021 r. w Szanghaju). W wydarzeniu wzięło udział ok. 3 000 współpracowników i zaproszonych gości.
- Bez naszego rozwoju w Chinach, Grupa Webasto nie byłaby w tym miejscu, w którym jest obecnie. Pozytywny rozwój popytu na nasze produkty sprawił, że Chiny są obecnie naszym największym rynkiem zbytu. Nasz sukces w regionie pozwolił nam na masowe inwestycje w nowe technologie i dalszy rozwój naszych pracowników na całym świecie, aby konsekwentnie dostosowywać Webasto do mobilności jutra - powiedział podczas uroczystości Holger Engelmann CEO Webasto.
Podczas przemówienia podkreślił, że w 2020 r. udział Chin w obrotach Grupy wynosił około 40 procent. W 2020 r. firma wyprodukowała 6,6 mln dachów w Chinach i łącznie 10,2 mln na całym świecie.
Webasto w Chinach
Dzięki własnej produkcji, lokalnym dostawcom i dobrej sieci kontaktów branżowych, Webasto szybko zdobyło pozycję w Chinach jako dostawca systemów dachowych. Po umiarkowanym rozwoju działalności w pierwszych kilku latach, firma skorzystała z szybkiego wzrostu chińskiego rynku pojazdów i rosnącego zainteresowania otwieranymi dachami samochodowymi. Oprócz siedziby głównej w Szanghaju, Webasto posiada dziesięć oddziałów, w których produkowane są pojazdy w Chinach i zatrudnia łącznie około 2700 osób w administracji, rozwoju i produkcji.
W międzyczasie Webasto udało się również wejść na rynek mobilności elektrycznej w Chinach oferując rozwiązania do ładowania i systemy baterii - innymi słowy, z kompletną nową gamą produktów. Oczywiście firma angażuje się także w branży caravaningowej, która od lat jest na fali wzrostowej w Azji. Wszak Webasto do potentat w dziedzinie m.in. ogrzewania postojowego.Fot. Webasto