ReklamaA1 - PRENUMERATA

PRZEGLĄD RYNKU

9 dni temu  15.04.2019, ~ Administrator   

Specjaliści dojrzą w tym pojeździe kampera, ale na pierwszy rzut oka wygląda on po prostu jak zwykły „dostawczak”. I bardzo dobrze – im mniej widać, tym mniej kusi potencjalnego złodzieja

Specjaliści dojrzą w tym pojeździe kampera, ale na pierwszy rzut oka wygląda on po prostu jak zwykły „dostawczak”. I bardzo dobrze – im mniej widać, tym mniej kusi potencjalnego złodzieja

Kampervany są jednymi z najpopularniejszych pojazdów kempingowych nie tylko w naszym kraju, ale i w całej Europie. Doskonale widać to na targach w Niemczech, które stanowią główny rynek zbytu dla producentów. Ciekawą propozycją w tym segmencie jest Hobby Vantana K65 FT, który zdaje się być idealnym pojazdem dla podróżującej pary.

Co oczywiste, wszystkie kampery z serii Vantana ważą poniżej 3,5 ton, więc można je prowadzić, posiadając kategorię B prawa jazdy. Posiadanie kampervana ma też wiele innych zalet. Na pierwszy rzut oka nie widać, że jest to kamper. Ma mniejsze opory powietrza, co przekłada się na niższe spalanie i większą prędkość, z którą możemy się poruszać. Reasumując: to wręcz idealny pojazd dla dwóch osób chętnych, by razem zwiedzić... cały świat!

K65 FT to kamper oparty na Fiacie Ducato, pod którego maską pracuje 2-litrowy motor o mocy 115 KM. Opcjonalnie możemy dokupić mocniejsze wersje 2,3-litrowe o mocach od 130 do 177 KM. W każdym wypadku do dyspozycji producent oddaje nam 6-biegową, manualną skrzynię biegów. Opcją jest „automat” Fiat Comformatik, który nie występuje ze 115-konną wersją silnika.

Dmc tego pojazdu to oczywiście 3500 kg, masa w stanie gotowym do jazdy – 2897 kg, więc na bagaż zostają 603 kilogramy. Możemy nim również holować przyczepę o masie maks. 2500 kg (z hamulcem). Kamper ma homologację do jazdy dla czterech osób, ale miejsca do spania (dla osób dorosłych) są tylko dwa. Opcjonalnie z przodu można rozłożyć dodatkowe łóżko dla jednej osoby, ale potraktujmy tę opcję jako ostateczność. K65 FT to przede wszystkim kamper dla par.

e z pewnością bez problemu wyśpią się z tyłu na bardzo przestronnym łóżku. Sam stelaż jest składany i wyjmowany, a materace z zimnej pianki są wielostrefowe, co gwarantuje wysoki komfort. 

Za ogrzewanie odpowiada Truma Combi 4 z bojlerem o pojemności 10 l. Na pokładzie jest miejsce aż na dwa 11-kilogramowe butle. Dodatkowo Hobby zainstalowało duże zbiorniki na paliwo (90 l), wodę czystą (95 l) i ścieki (90 l). To wszystko w kamperze, którego długość to niespełna 6,4 m.

Zabudowa wykonana jest z wysoko wydajnej izolacji B6 i pianki XPS, chwalonej przez użytkowników pojazdów tego producenta. Wewnętrzna podłoga również jest izolowana termicznie. Znajdziemy w niej też schowek. 
Kuchnia. Lodówka to oczywiście Hobby SlimLine o pojemności 90 l. Do tego 2-palnikowa kuchenka ze zlewozmywakiem i szuflady z systemem cichego domykania. Podobnie jak w całym kamperze, i tutaj funkcjonuje oświetlenie LED. 

Na tak stosunkowo niewielkiej powierzchni udało się ulokować łazienkę z osobną kabiną zintegrowaną. Znajdziemy tam również obrotową toaletę Thetforda. Miłym dodatkiem jest wyciągany, ręczny prysznic w armaturze umywalki.

W standardzie otrzymujemy system zarządzania urządzeniami pokładowymi CI-BUS z panelem TFT i akumulator pokładowy AGM o pojemności 95 Ah. Producent wyprowadził również wszelkie gniazda do podłączenia kamery cofania, paneli solarnych czy anteny. W każdym oknie znajdziemy roletę przeciwsłoneczną i moskitierę. Warto wspomnieć o stopniu wejściowym, wysuwanym elektrycznie (szerokość 550 mm).

Jak zawsze naszego kampervana możemy doposażyć w multum dodatków. Począwszy od powiększenia zbiornika paliwa do 120 l, a na klimatyzacji dachowej kończąc. To dopiero początek. Producent na liście dodatków wymienia m.in. hak holowniczy, dodatkowe okna boczne czy dachowe, markizę dachową, bagażnik rowerowy, ogrzewany zbiornik na wodę szarą, regulator gazu Truma DuoControl, system alarmowy z czujnikiem wykrywającym gazy (również te, które mają za zadanie nas uśpić). Mamy możliwość podmiany Trumy Combi 4 na nowszą jej wersję (6 E) lub w ogóle całkowitej zmiany systemu ogrzewania na Webasto. Do tego system kamery cofania, 19-calowy telewizor, dodatkowe głośniki w części sypialnianej, instalacja satelitarna, dodatkowy akumulator postojowy, HobbyConnect... Jest w czym wybierać. Część z tych rzeczy można dodać w ramach wybranego pakietu, który jest oferowany przez dealerów Hobby.

Podsumowując, K65 FT to bardzo udany model, podobnie jak cała seria kampervanów Vantana od Hobby.


Układ wnętrza dzień/noc doskonale pokazuje, że jest to kamper przede wszystkim dla pary 

www.grenovi.pl

Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu

GALERIA ZDJĘĆ

Łóżko z tyłu ułożone w poprzek pojazdu to o tyle ciekawe rozwiązanie, że pod nim, po otworzeniu tylnej klapy, znajdziemy całkiem spory bagażnik
Autorski pomysł Hobby na lodówkę w bardzo nietypowym miejscu

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 7

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 3
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony