artykuły

Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu
ReklamaBilbord fajny kmaper 01.08-31.08 Sebastian
Hyundai Staria… kampervan?

Hyundai Staria… kampervan?

Od debiutu szybko znalazł się w centrum uwagi. Trwały spekulacje, czy najnowszy minivan trafi do Europy. Już wiemy, że może sporo namieszać w przemyśle caravaningowym.

Koreańczycy przyznali kilka dni temu, że Staria posłuży jako podstawa dla przyszłych pojazdów specjalnych. Firma potwierdza, że dostępne konfiguracje na wybranych rynkach będą obejmować wariant samochodu kempingowego! Czyżby tylko czekać nowego konkurenta dla Volkswagena Multivana, Mercedesa klasy V, Forda Customa?

Jedno jest pewne. Hyundai Staria z długością nadwozia 5253 mm, szerokością 1997 mm i rozstawem osi wynoszącym 3273 mm już jest przepastnym minivanem o walorach turystycznych.

Futurystyczny wygląd 5 kubików

Wygląda jak statek kosmiczny, przybysz z przyszłości, który pod futurystycznym nadwoziem skrywa naprawdę funkcjonalną kabinę. Obracane fotele w drugim rzędzie w konfiguracji vis-a-vis są idealne zarówno do podróży służbowych, jak i turystycznych. W opcji są siedzenia obrotowe z elektrycznym sterowaniem i wysuwanymi podnóżkami. Jest też koncept sypialni w tyle kabiny. Koreańczycy pokazali już pierwsze wizualizacje odmiany kempingowej.

Z przestrzenią za przednimi fotelami o pojemności ok. 5000 litrów Hyundai Staria oferuje szeroki zakres aranżacji kabiny pasażerskiej. Samochód może pomieścić bazowo 7 pasażerów, acz zabierze na pokład nawet 11 osób. Naszym zdaniem, doposażony w sypialny namiot dachowy i rozkładane łóżko w kabinie może być jednym z najbardziej stylowych kampervanów.

ReklamaŚródtekstowy ACK sklep 07.07-31.08 Sebastian
Już jest w Europie!

W drugiej połowie 2021 roku Staria debiutuje w Azji i Australii. W Europie? Póki co tylko nasi zachodni sąsiedzi mogą skonfigurować sobie luksusowego minivana. W pełni doposażony kosztuje 60 300 Euro.

Wygląda jak pojazd elektryczny, ale będzie napędzany konwencjonalnie. Do wyboru jest 2,2-litrowy diesel generujący 174 KM (max. 431 Nm) i 3,5-litrowe, 268-konne V6 w benzynie. Ta druga jednostka tylko w automacie. Dostępny będzie w wersji z przednim napędem, bądź z systemem 4x4.

Fot. Hyundai


Rafał Dobrowolski19.08.20210 zdjęć 5