artykuły

Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu
ReklamaBilbord - Makita 05.05-05.06 Sebastian
DexKo podpisało porozumienie w sprawie przejęcia Brink International

DexKo podpisało porozumienie w sprawie przejęcia Brink International

Kolejna marka premium trafi pod skrzydła potentata technologicznego. To kolejne wydarzenie po głośnej fuzji z roku 2015, kiedy to powstał największy na świecie producent osi do przyczep i komponentów podwozi specjalnych.

DexKo to amerykański potentat, światowy lider w dziedzinie zaawansowanych technicznie podwozi przyczep, zespołów trakcyjnych i powiązanych komponentów. Lepiej znany gracz w branży caravaningowej, odkąd nabył spółkę zależną AL-KO Vehicle Technology Group GmbH.

DexKo Global Inc. narodził się z połączenia Dexter Axle – czołowego projektanta i producenta rozwiązań w zakresie osi do przyczep, hamulców i komponentów do nich w Ameryce Północnej oraz AL-KO technika pojazdowa – europejskiego potentata w obszarze projektowania i wytwarzania osi do przyczep, podzespołów oraz podwozi do przyczep użytkowych i przyczep kempingowych oraz podwozi kamperów i pojazdów użytkowych. Miało to miejsce pod koniec 2015 roku. W wyniku fuzji powstał największy na świecie producent osi do przyczep i komponentów podwozi specjalnych. Powstały gigant osiąga rokrocznie obroty na poziomie niemal 1 miliarda euro.

Teraz, o ile tylko zgodzą się urzędy antymonopolowe, dojdzie do kolejnego przejęcia. Tym razem obiektem pożądania jest firma o ponad 100-letniej tradycji.

- Ta transakcja przynosi wielkie możliwości dla obu firm. Cieszymy się na współpracę z zespołami DexKo i AL-KO oraz na dalszy wspólny rozwój biznesu - oświadczył Sven Arend, CEO w Brink.

Brink trafi pod skrzydła DexKo i AL-KO

Brink International B.V. jest największym w Europie producentem haków holowniczych i zestawów elektrycznych. Jest też jednym z wiodących producentów systemów holowniczych na świecie. Firmą obecną na wszystkich kontynentach. Grupa Brink projektuje i produkuje haki holownicze w ścisłej współpracy z koncernami samochodowymi. Poza oryginalnym wyposażeniem propozycje firmy znajdziemy na rynku wtórny pod różnymi markami, acz każdy hak jest projektowany i testowany w centrali Brink w Staphorst (w Holandii) z zachowaniem najwyższych międzynarodowych standardów, aby zapewnić łatwy montaż i bezpieczne użytkowanie nawet przy największym obciążeniu.

I właśnie tego giganta chce przejąć DexKo Global Inc. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Wiadomo tylko, że celem jest efekt synergii w obszarze inżynieryjnych rozwiązań do holowania i przewożenia.

Fot. www.alko-tech.com


Rafał Dobrowolski27.07.20210