Firmy

Znajdź firmy z rozwiązaniami dla branży caravaningowej Znajdź firmy z rozwiązaniami dla branży caravaningowej
ReklamaBilbord - caravaningfestival 24.03-11.05 Sebastian

Vagrand Adventure Trailers

Sprzedaż kamperów i przyczep

Przyczepy wyprawowe VAGRAND

Wyprawa samochodem terenowym w miejsca trudno dostępne, oddalone od cywilizacji, a przy tym fascynujące kulturowo, krajobrazowo i przyrodniczo to czar zarezerwowany  dla nielicznych. Żeby jednak czar wyprawy nie został przesłonięty udręką potrzebny jest ekwipunek. Musimy jeść spać i dbać o higienę.

Mamy wybór:

  • niezbędny ekwipunek możemy  upchnąć  kolanem do samochodu 4x4 i już,
  • dla ułatwienia, ergonomii i porządku możemy zlecić   przebudowę i przystosować samochód  4x4 montując część ekwipunku na stałe , wyposażając go w sprytne schowki, namiot dachowy etc.,
  • możemy pójść dalej i nabyć  terenowego, wszystko mającego  kampera 4x4 lub 6x6,
  • możemy też wrócić do punktu wyjścia i do normalnej „cywilnej” terenówki 4x4 , a nawet samochodu typu SUW dołączyć  przyczepę o nie mniejszych zdolnościach terenowych niż nasz ciągnik , tworząc zestaw wyprawowy 4x4+2.

Rozważmy to:

  1. najtańsze niewątpliwie jest podróżowanie zapakowaną po dach „cywilną” terenówką, wykorzystujemy bowiem codzienny samochód o szerokim zastosowaniu , którego nie musimy amortyzować tylko na wyprawach. Okupione jest to jednak udręką codziennego rozpakowywania , i pakowania, rozbijania i zwijania obozowiska, wiecznego szukania czegoś tam  w przepastnych zakamarkach, dodatkowych problemów przysparza nam przyrządzanie potraw i dbanie o higienę osobistą. Z reguły też,  nierealnym jest aby takim samochodem podróżowały więcej niż dwie osoby  i cała ekonomia podróży bierze w łeb. Często takie rozwiązanie wiąże się również nieuchronnie z przeładowaniem samochodu, a co za tym idzie obniżeniem jego zdolności terenowych i podwyższeniem prawdopodobieństwa awarii.
  2. w przypadku samochodu terenowego przygotowanego na stałe do wypraw trudności egzystencjalne zostają radykalnie ograniczone. Praktyczne zazwyczaj, proste rozwiązania świetnie sprawdzają się w warunkach wyprawowych, koszty profesjonalnej zabudowy doganiają jednak cen podobnie wyposażonych przyczep  nie zmieniając  faktu, że nadal podróżujemy w dwie osoby,  przeciążonym samochodem ze wszystkimi tego konsekwencjami. W kosztach wyprawy  musimy również rozliczyć  poza kosztem przebudowy i wyposażenia 100 %-tową  amortyzację samochodu i 100 %-ent całorocznego kosztu utrzymania ponieważ trudno tak zabudowany samochód wy korzystywać do innych celów.
  3. kamper 4x4,  to skuteczny ale bardzo kosztowny luksus /luksus w kategoriach wyprawowych naturalnie. Zakup kampera przewyższa wielokrotnie koszt przyczepy o porównywalnych funkcjach, zapłacimy również więcej za  i transport tego kolosa w odleglejsze części świata, no i te 100 % kosztów amortyzacji i całorocznego utrzymania.  Praktyka dowodzi, że kampery wyprawowe zbudowane na podwoziach do 3,5 T często jeżdżą przeciążone ze wszystkimi tego konsekwencjami, a gabaryty i ciężar całkowity nie zawsze pozwalają im pokonać trasę,  gdzie sprytna terenówka jakoś się przeciśnie,  a  i stary spróchniały mostek też jakoś  sobie z nią poradzi.
  4. przyczepa wyprawowa uwalnia samochód od wszystkich problemów bytowych na wyprawie, umożliwia przeniesienie ciężaru ekwipunku na trzecią oś poprawiając trakcję terenową samochodu i ograniczając możliwość awarii . Dobrze zagospodarowana gwarantuje wygodny i szybki dostęp do ekwipunku, węzła kuchennego i sanitarnego. Możliwe jest też pozostawienie jej na biwaku, czy bazie wypadowej i nieobciążonym samochodem penetrowanie okolicznych zakątków. Zdecydowanym atutem przyczepy jest też, że okresie między wyprawowym generuje niewielkie koszty utrzymania stanowiąc przy tym swoisty magazyn ekwipunku wyprawowego   pozostając w pełnej gotowości do kolejnych wypadów bez nadmiernych przygotowań.

Idąc tym tokiem myślenia firma VAGRAND opracowała i wdrożyła do produkcji serię lekkich przyczep wyprawowych opartych na zunifikowanym podwoziu własnej konstrukcji przystosowanym do pracy w najcięższych warunkach terenowych.

Podwozia  VAGRAND oparte są na niezależnych wahaczach  wzdłużnych o dużym skoku, a każdy z nich współpracuje z podwójnym zestawem sprężyn i amortyzatorów przez co trakcja przyczepy jest płynna i gwarantuje ciągły kontakt kół z nawierzchnią. Istotną zaletą podwozi VAGRAND jest dyszel z regulowaną wysokością przyłącza,  a autorska konstrukcja samego przyłącza całkowicie eliminuje możliwość wypięcia się przyczepy podczas agresywnej jazdy w terenie i dodatkowo tłumi przenoszenie drgań na konstrukcję samochodu. Unikalna konstrukcja podwozia umożliwia też wyciąganie samochodu wraz z przyczepą do tyłu w przypadku ugrzęźnięcia zestawu ,  możliwe jest również holowanie w awaryjnej sytuacji drugiej przyczepy. Do podwozi VAGRAND  firma oferuje piasty o przyłączach kół dostosowanych do wszystkich produkowanych samochodów terenowych umożliwiając użytkownikom stosowanie takich samych kół  jakie są zamontowane na samochodzie. Ponieważ każda przyczepa jest wyposażona w koło zapasowe i samochód też to łącznie zestaw  dysponuje 8 kołami. Dla komfortu i skuteczności jazdy w terenie firma zaleca stosowanie opon typu AT na samochodzie i agresywnych MT na przyczepie oraz na obu zapasach. Opony AT zapewnią bezpieczną i komfortową jazdę drogami asfaltowymi , szutrami i w umiarkowanym terenie, a w trudnym błotnistym terenie można się wesprzeć drugim kompletem kół z oponami MT przekładając je na samochód z przyczepy i zapasów.

Sztandarowym produktem VAGRAND jest przyczepa kempingowa klasy PREMIUM o zintegrowanej sypialni, zapleczu kuchennym i węźle sanitarnym nie wymagająca skomplikowanych zabiegów obsługowych, tak aby maksymalnie cieszyć się odpoczynkiem, towarzystwem i wrażeniami po przebytych kilometrach.

Niewielkie rozmiary przyczepy mogą na pierwszy rzut oka budzić wątpliwości, ale po rozłożeniu dachu otrzymujemy imponującą przestrzeń w której przemyślanie ulokowano wszystkie niezbędne funkcje. Znajdziemy tu wygodne łóżko dla dwóch osób, które z łatwością zamienimy na aneks jadalny, jest też ciąg kuchenny wyposażony w dwupalnikową kuchnię gazową z krytym płomieniem i odprowadzeniem spalin na zewnątrz przyczepy, oraz wyciągiem, energooszczędną lodówkę 50l z zamrażalnikiem, zlewozmywak nierdzewny zamykany szklaną płytą, szuflada na sztućce i szafka na produkty. Zewnętrzne gniazdo gazowe z szybko złączką umożliwia podłączenie dodatkowej kuchenki gazowej lub grilla. Część kubatury nad łóżkiem została wykorzystana na szafkę ubraniową. Obok ciągu kuchennego wygospodarowano miejsce na niewielką, ale wygodną łazienkę z prysznicem, umywalką z szafką i lustrem oraz chemicznym WC. Ciekawostką jest dodatkowa - plażowa łatwo rozkładalna łazienka zewnętrzna z prysznicem i lustrem. Przyczepa posiada również trzy zewnętrzne zamykane schowki, oraz doczepianą aluminiową skrzynię na tylnej ścianie na agregat prądotwórczy, grilla i inne rzeczy, które nie powinny jeździć wewnątrz. W standardzie otrzymamy też dopinany przedsionek o wymiarach 2,5 x 3 m, energooszczędne oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne ,oraz pompę nadciśnienia uruchamianą pilotem z samochodu podczas jazdy   dla zabezpieczenia wnętrza przyczepy przed kurzem.

Przyczepa VAGRAND PREMIUM to  wysoko zaawansowana i ekologiczna technologia. Poszycie i zabudowa wewnętrzna przyczepy została wykonana w technologii lotniczej plastra miodu przy użyciu włókna szklanego, kevlaru i włókien węglowych. Podstawowym źródłem zasilania przyczepy jest system solarny  o mocy 450W współpracujący z akumulatorami 300Ah co daje przyczepie całkowitą autonomię w słoneczne dni i co najmniej 7-10 dni autonomii w dni bez słońca i dostępu do sieci energetycznej. Przyczepa została również wyposażona w 80 l zbiornik wody ogrzewany elektrycznie z paneli, oraz butlę gazową 24l LPG. Nad całością czuwa inteligentny system zarządzania energią z panelem sterującym. Kolor wg palety RAL.

Przyczepa VAGRAND PREMIUM  swoją funkcjonalnością i wyposażeniem w pełni konkuruje z drogimi kamperami wyprawowymi przeznaczonymi do długich wielotygodniowych wypraw i choć sama nie jest  tania, to zadbana, dobrze konserwowana i dobrze wyposażona długo zachowa swoją wartość użytkową i rynkową.

Wychodząc naprzeciw klientom o skromniejszych budżetach, a także preferujących bardziej ekstremalne wyjazdy opracowano nadwozie VAGRAND DUKE.

Jest to nadwozie zamknięte dwukomorowe – skrzyniowe o wymiarach dł. 1400 mm szer. 1200 mm wys. 600 mm z otwieraną ścianą przednią i tylną. Przestrzeń wewnętrzna została podzielona asymetrycznie. Luk przedni bagażowy ma głębokość 800 mm, a tylni przeznaczony na cele kuchenne 600 mm. Przyczepa VAGRAND DUKE jest standardowo wyposażona w rynienki i pałąki pod namiot dachowy. Ten model można zamówić z panelem kuchennym , namiotem dachowym ,koszem na kanister i innymi uchwytami na akcesoria. Poszycie nadwozia zostało zaprojektowane z grubej i wytrzymałej sklejki wodoodpornej co umożliwia nabywcy łatwą samodzielną rozbudowę.

W przygotowaniu jest również wersja nadwoziowa ze zintegrowanym namiotem dachowym, otwierająca możliwości do bardziej zaawansowanej rozbudowy, w tym dająca możliwość zastosowania paneli słonecznych do obsługi lodówki, pompy wody, podgrzewania wody i oświetlenia.

Vagrand Adventure Trailers

02-820 Warszawa
ul. Łączyny 1

www:Pokaż adres www

tel:Pokaż numer

Mapa google

Masz pytanie ?