Już wiemy, jak będzie wyglądała najnowsza rodzina kamperów w klasie średniej, która zastąpi modele z serii Trend, Pulse i Pulse Classic. Dethleffs Trend będzie miał swoją premierę na targach CMT w Stuttgarcie w styczniu 2024 roku.
Nowa definicja w średniej półce cenowej to przeprojektowany wygląd zewnętrzny pojazdów, nowe wnętrza, liczne dodatkowe funkcje w wyposażeniu standardowym oraz atrakcyjne pakiety dodatkowe. Tak jak poprzednio, nowy Dethleffs Trend będzie dostępny zarówno jako kamper częściowo zintegrowany, jak i w pełni zintegrowany. Te pierwsze będą oferowane w cenie od 77 599 euro, a integry od 89 599 euro.
To będzie bardzo liczna rodzina. I nic dziwnego, bo najnowsze kampery zastąpią modele z serii Trend, Pulse i Pulse Classic.
Aż 16 kamperów
Nowy Dethleffs Trend bazuje na Fiacie Ducato z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM (103 kW) spełniającym normę emisji spalin Euro 6d Final. Opcjonalnie dostępna będzie wersja o mocy 180 KM (132 kW).
Do czasu premiery podczas targów CMT 2024 Dethleffs pokazał tylko jak będzie wyglądać półintegra T 7057, czyli kamper o długości ok. 740 cm. Prócz 5-miejscowej wersji z łóżkiem francuskim na tyłach zabudowy, firma opracowała wersje 7057 EBL i DBL, czyli z dwoma podłużnymi tapczanami w głównej sypialni i przestronną częścią wypoczynkową dla maksymalnie sześciu osób. W strefie dziennej, za częścią wypoczynkową znajduje się aneks kuchenny z dwupalnikową płytą, z dużą ilością miejsca do przechowywania w szufladach. Lodówka ma pojemność 142 litrów. Całość uzupełnia wyjątkowo praktyczny, bo boczny system szyn Multiflex z haczykami i uchwytami do zawieszania akcesoriów kuchennych.
Cechą wspólną dłuższych kamperów są osobne pomieszczenia kabiny prysznicowej i łazienek z WC, które oddziela korytarz wiodący do sypialni na tyłach zabudowy. Oba pomieszczenia, tj. sanitarne i kabinę prysznicową, można połączyć w jedną dużą łazienkę W krótszych modelach (o długości 699 cm) na pokładach znajdziemy kompaktowe pomieszczenia łazienek ze zintegrowanym prysznicem - usytuowane w sąsiedztwie drzwi do zabudowy kempingowej. Tu akurat optymalne wykorzystanie ograniczonej przestrzeni zapewni sprytny system ruchomej ścianki – wystarczy obrócić tylną ściankę i łazienka zmieni się w kabinę prysznicową wyłożoną tworzywem sztucznym.Nowy standard pokładu
Całkowitą nowością we wszystkich modelach na sezon 2024 jest niezmiennie płaska podłoga, tj. bez stopni, które były cechą charakterystyczną poprzednio produkowanych. Tym samym w każdym kamperze Trend będzie więcej miejsca nad głową w tylnej części zabudowy i raz na zawsze zniknie ryzyko potknięcia, gdy korzystać z łazienek.
Co istotne, rezygnacja z wyniesionej podłogi za tylną osią pojazdu, ma nie wpłynąć na uszczuplenie miejsc do przechowywania. W komunikacie prasowym czytamy, że obniżenie ramy za tylną osią nadal gwarantuje przyjazne dla rowerów wymiary garażu. Taki garaż ma mieć wysokość (liczoną w świetle) aż 110 centymetrów. Wiemy też, że o ile modele zintegrowane będą standardowo wyposażone w opuszczane łóżko w kabinie kierowcy, to wszystkie półintegry tylko w opcji będzie można doposażyć w elektrycznie opuszczane sypialnie nad częścią wypoczynkową.
Fot. Dethleffs