16. edycja targów (od 16 do 20 listopada, Lyon Eurexpo) w Lyonie to aż cztery światowe premiery Renault i kompletna oferta samochodów zabudowanych – w większości z gniazdkiem.
Po raz pierwszy Renault prezentuje szerokiej publiczności: Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne, Nowy Trafic furgon, Master E-Tech Elektryczny o zwiększonym zasięgu oraz prototyp modelu Master podwozie z kabiną H2-Tech.
Na stoisku o powierzchni 1 000 m2 Renault eksponuje w sumie 15 samochodów, które są potwierdzeniem osiągnięć w dziedzinie zabudów specjalnych. Jakkolwiek to targi dedykowane branży transportowej, to na stoisku dumnie prezentować będzie się Show car Hippie Caviar Hotel. To oczywiście wizjonerski kampervan, który miał swą premierę na targach Caravan Salon 2021.
Słów więcej o nowościach, które stanowić mogą ciekawą bazę dla przemysłu caravaningowego.
Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne
Wiosną 2022 roku stanie się następcą bestsellerowego samochodu, który zyskał już sobie 70 000 klientów w Europie od pojawienia się na rynku w 2011 roku. Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne produkowane w zakładzie Renault w Maubeuge we Francji oferuje zasięg 300 km w cyklu WLTP. Jego silnik o mocy 90 kW i litowo-jonowy akumulator o pojemności 45 kWh mogą być połączone z trzema rodzajami ładowarek, by odzyskać nawet 170 km zasięgu w czasie 30 minut, dzięki ładowarce 80 kW DC dostępnej jako opcja.
Nowy Trafic
Furgon całkowicie zmodernizowany w porównaniu do poprzednika, posiada przód o bardziej potężnym i dynamicznym wyglądzie, na nowo zaprojektowaną kabinę, która zapewnia komfort i pełna jest pomysłowych rozwiązań. To także nowe, mocne silniki Blue dCi o mocy od 110 do 170 KM, a także nowe technologie zastosowane w systemach pokładowych do pozyskiwania informacji, komunikacji ze światem zewnętrznym i zwiększenia bezpieczeństwa.
Master E-Tech Elektryczny
Duży furgon z napędem elektrycznym posiada nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh zwiększający zasięg tego samochodu do 195 km w cyklu WLTPi. Ładowarka 22 kW DC pozwala na naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 2 godzin. Wprowadzenie tego samochodu do sprzedaży przewidziane jest na wiosnę 2022 roku.
W Lyonie czeka nas też premiera prototypu Master. Ma mieć podwozie z kabiną H2-Tech i w optymalny sposób wykorzystywać technologię napędu wodorowego. To także wizja zabudowy „szytej na miarę”. Koncepcja zakłada możliwość realizacji zabudowy o objętości do 19 m3
Ofensywa pojazdów specjalnych
W komunikacie prasowym czytamy, że wśród 15 samochodów dostawczych prezentowanych na stoisku Renault, 13 to pojazdy zabudowane reprezentujące najwyższy poziom know-how francuskich firm partnerskich z branży nadwoziowej. Koncern korzysta ze współpracy partnerskiej z 63 autoryzowanymi producentami nadwozi i zabudów we Francji oraz w sumie 400 autoryzowanymi firmami nadwoziowymi na całym świecie.
Fot. Renault