artykuły

targiTARGI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Przedwiosenny Stuttgart

Czas czytania 6 minut
Przedwiosenny Stuttgart

Stuttgart to najbogatsze miasto w Niemczech. Tutaj produkuje się Mercedesy, Porsche i sprzęt marki Bosch. Jest to też miejsce spotkań największych rekinów przemysłu. Jedną z okazji były Międzynarodowe Targi Caravaningowe i Turystyczne, które odbyły się między 15 a 23 stycznia.

Targi CMT w Stuttgarcie to wielka prezentacja ofert kempingów, regionów turystycznych i propozycji spędzania wolnego czasu na wiosnę i lato. Do tego – około 750 pojazdów, w tym blisko 50 absolutnych nowości! Zanosi się na to, że w tym roku wśród kamperów dominować powinien popyt na komfort oraz pojazdy o masie całkowitej poniżej 3,5 tony. Po drugie – wśród przyczep zauważyliśmy trend odwrotny: dla większości ich użytkowników rosnący komfort zdaje się nie być najważniejszy. Jako się rzekło, na CMT premier nie brakowało.

Marki znane i lubiane
Dethleffs to firma, której tradycja sięga 1832 roku. Innowacyjne na tamte czasy „Wohnauto”, zbudowane przez pierwszego konstruktora Dethleffsa, powstało w zasadzie na potrzeby wyjazdów biznesowych. Ponieważ jednak jego twórca nie chciał za żadne skarby rozstać się z rodziną, zbudował pojazd, którego pojawienie się zapoczątkowało istnienie tak znaczącej na rynku europejskim – i  nie tylko – firmę. Dethelffs, oprócz limitowanej serii przyczep pod nazwą “Eighty” (którą zaprezentowaliśmy w naszej relacji z Caravan Salon w Duesseldorfie 2010), pokazał dwa nowe modele wysokiej klasy – Globetrotter XXL 9000-2 (dwa pojedyncze łóżka z tyłu pojazdu) i 9800-2 (z jednym podwójnym łóżkiem). Oba zbudowane na bazie Iveco Daily, z ogrzewaniem ALDE, o długości 8,9 m; o 9 cm dłuższe niż flagowy model Dethleffsa, Premium Liner klasy A. CMT Stuttgart to targi wyjątkowe dla Dethleffsa – bo właśnie tu, w 2006 roku, miała miejsce premiera kampera stworzonego z myślą o kobietach – „The Female motorhome”. Knaus. W ramach obchodów 50 rocznicy swych narodzin, firma prezentowała modele przygotowane specjalnie na te targi. Pierwsze dwa pochodzą z serii zatytułowanej „Celebration 50 years” – 650 MF i 650 MEG do wyboru z podwójnym lub dwoma pojedynczymi łóżkami i garażem. Oba kampery w stylu yacht to przede wszystkim wysoki poziom wzornictwa. Z okazji swoich urodzin Knaus wypuszcza też limitowaną edycję słynnej przyczepy “Schwalbennest” (“Jaskółcze Gniazdo”) w stylu retro. – Remake legendarnej już pierwszej przyczepy znanej marki zostanie wyprodukowany jedynie w liczbie około 150 sztuk. Bez wątpienia dużą popularnością cieszyć się będzie Argos – nowa linia Bürstnera. Zimowy kemping z przyjaciółmi, wycieczki z rodziną latem czy weekendowy wypad jesienią – każdy, kto jeździ oczekuje wygody pod każdym względem i o każdej porze roku. Argos to dobre rozwiązanie: dużo miejsca, i blask świeżego, nowoczesnego wyglądu zewnętrznego.

Przedwiosenny Stuttgart 1


ReklamaPrzedwiosenny Stuttgart 2
Schwalbennest – przyczepa w stylu retro na 50 urodziny Knausa.

Przedwiosenny Stuttgart 3


Kenia – krajem partnerskim targów.

Przedwiosenny Stuttgart 4


Pełna wygoda i komfort – nie gorzej niż w najlepszych hotelach SPA i Wellness – nowy model Eura Mobile, Integra Style 650.

Przedwiosenny Stuttgart 5


Land – Yacht L6 zbudowana przez Sportberger w latach 50tych.Ciekawej konstrukcji przyczepę można było podziwiać dzięki uprzejmości Muzem Hymera.

Sport, Wellness, spa...
Wellness i spa w kamperze? Proszę bardzo – Eura Mobil zbudowała specjalny model Integra Style 650 Wellness. Komfort, odpoczynek i eksluzywne spa oraz różne funkcje masażu i relaksujący sen – to wszystko w ograniczonej edycji Integry. Intensywność i czas trwania masażu mogą być kontrolowane pilotem. Materace dopasowujące się do kształtu ciała z oddychającej i antyalergicznej tkaniny Tencel -to dodatkowe czynniki, które zwiększają znacznie możliwości zdrowego snu w kamperze.

„Sport Gold” od Carado
 Ta, jedna z wielu marek grupy Hymer, zaprezentowała na CMT specjalny model T 345 “Sport Gold” o długości 6,78 m, zbudowany na bazie Fiata Ducato ze skórzanym wykończeniem wnetrza. Niezwykłe, jak na niższy segment cenowy, są wysokiej jakości materace, funkcjonalna kuchnia i jasne, przestronne wnętrze we wszystkich modelach Carado z serii T.

Dla fanów ekstremy
Bimobil. To najwyższa klasa samochodów kempingowych. W  tym roku ta niemiecka firma pokazała nowy model: Husky double cab zbudowany na VW Amarok. Łączy w sobie możliwości jazdy off-road, elastyczność i wydajność. Z opcjonalnym napędem na cztery koła, ten najnowszy przedstawiciel linii pojazdów użytkowych Volkswagena zamienia się w prawdziwy samochód terenowy.

ReklamaPrzedwiosenny Stuttgart 6
Lekko i chłodniej
Prototyp nowego, odchudzonego przez konstruktorów XS to model T.E.C. 694 G z podwójnym łóżkiem umieszczonym z tyłu pojazdu (materac 201 x 130 cm) i dodatkowym łóżkiem w alkowie. Łazienka w standardzie, a naprzeciwko szafa i aneks kuchenny z lodówką oraz opcjonalnie 190-litrową chłodziarko-zamrażarką. Długość pojazdu to 696 centymetrów.

Przedwiosenny Stuttgart 7


FreeTEC charakteryzuje się lekką konstrukcją, która pozwala na dodatkowy ładunek. Pojazd jest wyposażony w dodatkowe pasy bezpieczeństwa dla piątego i szóstego pasażera. Cena jest również odchudzona, bo waha się około 43 tysięcy euro – nie tak znów wiele, jak na kampera o superlekkej konstrukcji. Podczas targów, strudzeni wielogodzinną wędrówką, skusiliśmy się na małą pogawędkę z przedstawicielami Trumy, którzy pokazali nam lekką klimatyzację. Nowa Aventa Comfort jest praktycznie płaska, co gwarantuje większą swobodę ruchu w pojeździe. Urządzenie jest ciche, nie wymaga częstego czyszczenia, a do tego wyposażone jest w oświetlenie ledowe i pilota do zdalnego sterowania.

Oyster wyśledzi
Na koniec wpadliśmy też z wizytą do dwóch znanych nam specjalistów od systemów satelitarnej komunikacji ruchomej – Ten Haaft i Teleco. Pierwsi, pochwalili się wersją kopuły śledzenia anteną Oyster Satdome 50 GS, która pozwala na oglądanie TV w samochodzie kempingowym podczas jazdy. Natomiast Teleco – włoski developer – pokazał między innymi Flat SAT EASY z samodzielnym pozycjonowaniem i do montażu na ścianie oraz systemem bezpieczeństwa po uruchomieniu pojazdu.

Targi rosną
Dużym zainteresowaniem cieszyła się też część turystyczna. Partnerami tegorocznych targów były: Kenia, Islandia i region Dolnej Saksonii. Zainteresowanie zwiedzających naszym stoiskiem było ogromne - twierdził przedstawiciel Kenia Tourist Board, Gaby Romberga.
- My również nie mogliśmy narzekać na nudę i mogę śmiało stwierdzić, że targi dla Islandii zakończyły się sukcesem - dodał David Jóhannsson, Area Manager Visit Island Tourism Office. Jak zapewniali organizatorzy, podczas tegorocznej imprezy zanotowano znaczny wzrost liczby gości (w sumie około 220 tysięcy odwiedzających), a zainteresowanie caravaningiem wzrosło o 44 proc. (w roku 2010 wzrost wyniósł 42 proc.).

Tekst: Katarzyna Mendelson
Zdjęcia: K. Mendelson i Landesmesse Stuttgart GMBH


Administrator08.03.2011
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News