artykuły

targiTARGI
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Poznań Motor Show 2019 - subiektywna opinia o tym, „jak było” [FOTO/VIDEO]
  fot. Bartłomiej Ryś

Poznań Motor Show 2019 - subiektywna opinia o tym, „jak było” [FOTO/VIDEO]

Czas czytania 6 minut

To bez wątpienia nadal największe targi motoryzacyjne w Polsce, zorganizowane z największym rozmachem i przyciągające największą ilość zwiedzających. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że w tym roku salon samochody był o wiele mniejszy, niż przed rokiem. A caravaning? Trudno tu na cokolwiek narzekać - dopisali zarówno wystawcy jak i potencjalni kupujący.

Na kampery, przyczepy kempingowe i akcesoria, podobnie jak w latach ubiegłych, poświęcono trzy hale. Na dodatkową wzmiankę zasługuje zlot caravaningowy, który zgromadził ponad 80 załóg. CamperTeam, organizator spotkania, poinformował, że bilety sprzedały się w zaledwie kilka godzin. To nowy rekord!

Skydancer Apero - kolejki do zwiedzania

Bez przesadnej autopromocji możemy stwierdzić, że największą ilość zwiedzających zgromadził Skydancer Apero ulokowany na naszym stoisku, czyli pierwszy na świecie kamper cabrio w wersji pre-produkcyjnej. Każdy chciał do niego zajrzeć, każdy chciał o nim porozmawiać i (prawie) każdy wyrażał o nim swoją opinię. Chwalono projektanta i sam pomysł, ale zwracano również uwagę na przestrzeń w środku i dobrą jakość wykończenia wnętrza. Nawet cena, dość wysoka jak na polskie warunki (122 tysiące euro brutto) nie odstraszała zwiedzających, którzy stwierdzali wprost, że ten projekt jest tyle wart. U żadnego innego wystawcy nie dojrzeliśmy tak dużej liczby osób. Dzięki!

Numer 1, czyli początek

W hali numer jeden zaprezentowały się (prócz naszego magazynu) dwie inne firmy. Jedną z nich były Kampery Wadowscy, którzy zaprezentowali niezwykle luksusowego Hymera zbudowanego na podwoziu najnowszego Mercedesa Sprintera. Całość robiła niesamowite wrażenie, podobnie jak cena przekraczająca pułap pół miliona złotych. Poniżej prezentujemy zapis transmisji na żywo, podczas której pokazaliśmy ten model.

ReklamaPoznań Motor Show 2019 - subiektywna opinia o tym, „jak było” [FOTO/VIDEO] 1
Tuż obok ustawiła się firma Kampery Poznań, która oficjalnie reprezentuje w naszym kraju markę Burstner. Każdy tu znalazł coś dla siebie. Pojawił się mały kamper-van (idealny dla pary), nieco większe półintegry i kampery luksusowe, w pełni zintegrowane, oferujące najwięcej przestrzeni dla całej załogi. Tutaj też pokazaliśmy jeden z pojazdów „na żywo”.

Numer 2, czyli czerwony dywan

Druga hala przeznaczona dla caravaningu rozpoczynała się od… czerwonego dywanu sygnalizującego, że jesteśmy na stoisku CarGo! Te stoisko, jak w latach poprzednich, robiło największe wrażenie. Mnóstwo pojazdów, „wyspa” na środku z jachtem i terenowym Mercedesem oraz (nowość) przyczepy kempingowe. CarGo! od tego roku zostało również oficjalnym dealerem marki Hobby, więc wszyscy, którzy szukają przyczep w okolicach Poznania, powinni zainteresować się ich ofertą.

Idąc w głąb hali natrafiliśmy na bardzo ciekawe zabudowy (autorskie!) firmy EbaCamp. Nam do gustu szczególnie przypadł Citroen Spacetourer z dodatkowym, otwieranym dachem. Testowaliśmy ten samochód w wersji osobowej - to naprawdę dobra jednostka. Zabudowa kempingowa do tego typu pojazdu kosztuje około 60 tysięcy złotych (mówimy tu o rozwiązaniu „wszystko, co jest w cenniku”) co nie jest tak dużym problemem, jak czas oczekiwania sięgający nawet 6 miesięcy. Z drugiej strony to pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania proponowane przez Ebę.

Nie zabrakło też czegoś dla fanów off-roadu. iKamper ponownie pokazał swoje namioty dachowe, które są dość… spektakularne. Skąd to stwierdzenie? Sama konstrukcja, po złożeniu, zajmuje bardzo niewiele miejsca, nie obciąża dachu i nie wpływa na spalanie pojazdu. Rozłożenie trwa kilka chwil. Wówczas do dyspozycji otrzymujemy gigantyczną wręcz przestrzeń, położoną w wysokim, bezpiecznym miejscu. Dwie osoby dorosłe? To żaden problem. Zainteresowanie namiotami było bardzo duże.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Dalej mogliśmy spotkać znany i lubiany Balcamp.pl, który zaprezentował nowe kampery na bazie MANa. Widzieliśmy i opisywaliśmy je szeroko przy okazji targów w Stuttgarcie. Jeden z pojazdów pokazaliśmy w ramach transmisji na żywo. To prawdopodobnie jedyny kamper z napędem 4x4 pokazany na targach.

Gigantycznym wręcz stoiskiem mogło się pochwalić Centrum Campingowe Kutno. W tym roku nie dość, że została zaprezentowana bardzo bogata oferta przyczep i kamperów, to jeszcze do „wesołej ferajny” dołączyła największa w Polsce wypożyczalnia 4kampery.pl. Tym samym w jednym miejscu mogliśmy poznać cały przekrój bogatej oferty - dobra decyzja. To tutaj był też prezentowany najtańszy kamper targów w cenie 189 tysięcy złotych brutto.

Hala numer dwa kończyła się na stoisku wrocławskiej firmy ProCamp, oficjalnego dealera kamperów i przyczep marki Knaus. Co więcej, tuż obok mogliśmy zapoznać się z bogatą ofertą akcesoriów marki Isabella, bardzo cenionej pośród caravaningowej braci.

Numer… 15, czyli koncert

Hala numer 15 to ostatnia, w pełni poświęcona przyczepom i kamperom. Przy wejściu na nią w oczy „rzucał się” kamper-van Adrii, który pokazywany był na stoisku Camp&Trailer ze Szczecina. Wściekły, pomarańczowy kolor przyciągał uwagę a dalej… było tylko lepiej. Świetne wyposażenie, skórzane obicia i spora przestrzeń jak na „blaszaka” - oto Adria Twin Supreme 640 SGX. Ciekawym rozwiązaniem była przesuwna ścianka, za pomocą której „decydowaliśmy” czy chcemy mieć dostęp do łazienki czy do kabiny prysznicowej. Tuż obok ulokowano stoisko firmy CamelCamp z Poznania, która zaprezentowała najnowsze rozwiązania takich marek jak Rapido czy RollerTeam. Tam również jeden z modeli pokazaliśmy w formie transmisji na żywo. Kampery z tych stajni są o tyle ciekawe, że bazują na Fordzie a pod maską znajdziemy 2-litrową jednostkę o mocy 170 koni. Oznacza to mniejszą akcyzę, mniejszą cenę dla klienta końcowego i wystarczającą moc do poruszania pojazdu o wadze bliskiej 3500 kg.

Kilka metrów dalej znaleźliśmy stoisko marki Wavecamper trudniącej się zabudowami kempingowymi na bazie Volkswagenów z serii T. Obok swoje stoisko miał Eberspächer, firma produkująca systemy ogrzewania. To jedyna firma „techniczna” zaprezentowana na targach w Poznaniu.

Last but not least wspomnijmy o dwóch, największych „graczach” caravaningowych na Poznań Motor Show.

Pierwszym z nich jest Benimar Polska, która w ofercie posiada również kampery EuraMobil. Stoisko było bardzo duże, zainteresowanie zwiedzających - jeszcze większe. Dorzućmy do tego gigantyczne wręcz stoisko z akcesoriami i tak tworzy nam się jeden z najbardziej wszechstronnych wystawców tych targów. Potrzebujemy kampera taniego, ale nadal pewnego? Benimar. Mamy więcej gotówki do wydania? EuraMobil. Grupa Elcamp również mogła się pochwalić spektakularną ekspozycją i dużym sklepem z akcesoriami. Standardowo największym zainteresowaniem cieszyły się kampery Globe-Traveller, ale nie mniejsze zainteresowanie widzieliśmy przyczepami Adrii (pomimo faktu, że jedna z nich DMC miała na poziomie 2000 kg a druga - 2500 kg). Klimat caravaningu można było poczuć przede wszystkim ze względu na koncert zorganizowany przez Grupę Elcamp. Wystąpił Karol Kus z zespołem a zabawy nie było końca. To wszystko uwieczniliśmy również na naszych transmisjach na żywo.

Tak wyglądała hala numer 15

Koncert

Kwintesencja caravaningu


Bartłomiej Ryś03.04.2019
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News