„Nie bez powodu tegoroczne Poznań Motor Show zaczynamy na stoisku marki Skoda. Marka ta w ubiegłym roku po raz 10. z rzędu została liderem sprzedaży nowych samochodów w Polsce” – powiedział dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, podczas konferencji prasowej. Druga w zestawieniu jest marka Volkswagen. Wszystkie marki Grupy zanotowały wzrost rejestracji.
W 2019 roku i w kolejnych latach Volkswagen Group Polska zamierza umacniać swoją pozycję. Wśród 30 nowych modeli, które tylko w tym roku pojawią się w sprzedaży, są nie tylko nowe SUV-y – Volkswagen T-Cross, Skoda Kamiq, SEAT Terraco czy CUPRA Ateca, ale również nowy Volkswagen Passat i – samochód najbardziej sportowy ze sportowych – nowe Porsche 911.
Grupa Volkswagen bardzo intensywnie angażuje się w rozwój elektrycznej mobilności. Do 2028 roku marki koncernu zaprezentują niemal 70 nowych elektrycznych samochodów. W ciągu najbliższych 4 lat tylko na ten cel koncern przeznaczy ponad 30 miliardów euro. Do 2022 roku powstanie 18 zakładów na 3 kontynentach, które będą wytwarzać samochody elektryczne. Takie auta już są produkowane między innymi w fabryce Volkswagen Poznań.
O ogromnym zainteresowaniu, które towarzyszy samochodom elektrycznym, najlepiej świadczy olbrzymi popyt. Na Audi e-tron i Porsche Taycan już zebrano na świecie ponad 20 tysięcy zamówień. Wśród nich jest 150 zamówień z Polski. Aby korzystanie z samochodów eklektycznych było bezproblemowe, koncern Volkswagen inwestuje również w rozwój infrastruktury. W Europie, w tym również w Polsce, we współpracy z firmą IONITY powstają stacje szybkiego ładowania przy głównych szlakach komunikacyjnych. Ponadto, dealerzy marek Volkswagen Group Polska w ciągu roku zbudują ponad 900 ładowarek, z czego 350 będzie dostępnych publicznie. Większość z nich zostanie oddana do użytku do końca 2019 roku.