artykuły

wiadomosciWIADOMOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Akumulatory motocyklowe LiFePO4 – nowość NOCO

Akumulatory motocyklowe LiFePO4 – nowość NOCO

Czas czytania 4 minuty

Akumulatory w technologii fosforanowo-litowo-żelazowej łączą kapitalne parametry techniczne z pełnym bezpieczeństwem użytkowania. 2x więcej mocy, 10x więcej uruchomień, 5x dłuższa żywotność – oto hasła promujące nowatorskie akumulatory litowo-jonowe NOCO Lithium.

NOCO – renomowany producent ładowarek oraz boosterów podbija rynek akcesoryjnych akumulatorów motocyklowych. Akumulatory NOCO Lithium wykonane są w technologii litowej (konkretnie fosforanowo-litowo-żelazowej, czyli LiFePO4).

Podane na wstępie parametry dotyczą oczywiście porównania z tradycyjnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, ale w grupie akumulatorów litowych. NOCO Lithium to także znacznie wyższy prąd rozruchowy (zazwyczaj ok. 2,5 razy wyższy).

NOCO Lithium

NOCO deklaruje, że seria Lithium została zaprojektowana tak, aby wytrzymać 50 000 cykli rozruchu i 2000 pełnych cykli ładowania (od pełnego rozładowania do pełnego naładowania), co stawia je w ścisłej światowej czołówce. Są one przeznaczone m.in. do motocykli, skuterów, quadów i skuterów śnieżnych.

Podstawowy model NOCO lithium to NLP5 (12V/2 Ah). Waży niespełna 700 g, legitymuje się prądem rozruchowym 250A. Jego gabaryty to w podstawie 113/70 mm i wysokość 88 mm. Na drugim końcu skali znajduje się NLP 30. To także 12V, ale już 7,8 Ah. Waga to 2,27 kg, prąd rozruchowy 700A, a wymiary – 166/126 mm (podstawa) i 178 mm (wysokość).

Wisienką na torcie jest krótki czas ładowania akumulatorów NOCO Lithium. W zależności od wersji akumulatora i wyboru ładowarki jest to od 24 do 480 minut.

ReklamaAkumulatory motocyklowe LiFePO4 – nowość NOCO  1
Są akcesoryjne, więc łatwo się dopasowują

Akumulatory NOCO Lithium mają niewielkie rozmiary i są wyjątkowo lekkie. Z tego powodu doskonale nadają się także do sportu. Dodatkowo ich obudowa została zaprojektowana w sposób modułowy – wybrane fragmenty (rozpórki) można dodać lub zdemontować tak, aby idealnie dopasować akumulator do oryginalnego miejsca, w którym będzie stabilnie zamontowany.

Producent zadbał także o pełną uniwersalność złączy. Przewody dodatnie i ujemne można łączyć na wiele sposobów, co także ma niebagatelne znaczenie. I dołożono wszelkich starań, aby akumulatory Lithium były uniwersalne. Modułowa obudowa a także przemyślane złącza pozwalają na pewny i bezpieczny montaż w większości typów motocykli, skuterów i quadów.

Są wyjątkowo bezpieczne

Akumulatory NOCO Lithium są wyposażone w dynamiczny moduł BMS, który nie wymaga resetowania. To zaawansowany, automatycznie włączany system zarządzania akumulatorem, który zapewnia maksymalną ochronę, wydajność i dwukierunkowe wyrównywanie ogniw dla długotrwałej stabilności. Chroni on akumulator przed przeładowaniem, ekstremalnym nagrzaniem, zwarciem, nadmiernym rozładowaniem i nadmiernym prądem. Dopasowuje także warunki pracy do temperatury otoczenia (ochrona przed skutkami zimna).

Bardzo ważną cechą konstrukcyjną nowych akumulatorów Litowo-jonowych NOCO jest podwyższona odporność na wstrząsy typowe podczas wyczynowej jazdy motocyklem. Udało się to osiągnąć m.in. przez bardzo precyzyjne wykonanie a także elementy wzmacniające, takie jak np. gumowa podstawa amortyzująca czy wkładki piankowe przedłużające okres eksploatacji akumulatora i zapewniające bezpieczeństwo połączeń.

ReklamaAkumulatory motocyklowe LiFePO4 – nowość NOCO  2
Fot. NOCO


Rafał Dobrowolski12.01.2023 zdjęć 2
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News