Polski producent kampervanów zaprezentował dwa nowe modele, które przy pojedynczych łóżkach nawet dla trzech osób oferują przestronny garaż z możliwością transportu rowerów czy skutera. Oba są zabudowane na MAN-ie, dzięki czemu polscy klienci mogą też liczyć na korzystne ceny.
Mowa o modułowych modelach M Two oraz M Three. Jak rozumieć zwrot „modułowy kampervan”? Przede wszystkim chodzi tu o możliwość szybkiej przebudowy wnętrza, zależnie od aktualnej potrzeby. Affinity przyzwyczaiło nas do tego, że są to zazwyczaj nie więcej niż trzy ruchy. I tak jest w tym przypadku. Zarówno w dwuosobowym modelu M Two, jak i trzyosobowym kampervanie M Three najwięcej modułowych rozwiązań znajdziemy w tylnej części pojazdu. Mamy tam dwa łóżka pojedyncze wzdłużne, które oczywiście możemy połączyć w jedno podwójne. Ale to tylko początek. Z łóżek możemy korzystać na wybranej wysokości, na dole lub na górze. Jeśli chcemy mieć duży garaż, unosimy je elektrycznym mechanizmem ku górze, a pod łóżko podstawiamy drabinkę, która będzie jednocześnie jej podparciem.
Na dole w garażu nadal możemy majsterkować. Jeśli potrzebujemy dużej szafy na odzież i bagaże, jest taka możliwość. Jeśli natomiast chcemy przewieźć coś większego, na przykład dwa rowery, szafę składamy dwoma ruchami i uzyskujemy bardzo duży bagażnik. Kampervan z pojedynczymi łóżkami oraz tak przestronnym garażem na sprzęt sportowy to rzadkość.
Zasadnicza różnica pomiędzy modelami dla dwóch i trzech osób to łazienka. W kamperze dla dwojga mamy wydzieloną, osobną kabinę prysznicową. W trzyosobowym pojeździe mamy tylną ławkę dla pasażera (podwójną, ale z jednym homologowanym miejscem do jazdy), dlatego łazienka musiała być mniejsza. Tu mamy zintegrowaną łazienkę i toaletę z prysznicem.
Oba pojazdy są oczywiście całoroczne, zabudowane na zbierającym świetne recenzje w caravaningu podwoziu MAN-a. Automatyczna skrzynia biegów, dwulitrowy silnik gwarantujący niższą akcyzę przy zakupie oraz wygoda prowadzenia w połączeniu z licznymi systemami bezpieczeństwa to główne atuty takiej bazy dla pojazdu kempingowego.
Affinity M Two
Affinity M Three
W obu modelach, poza wysokością łóżka, możemy też regulować pojemność szaf odzieżowych, a tym samym wielkość garażu
Freedom – nowe podejście do caravaningu, inspirowane stylem życia vanliferów
Na niedawnych targach w Düsseldorfie modele M Two oraz M Three miały swoje zagraniczne premiery. Dużym zainteresowaniem cieszyły się tam także modele marki Freedom, również produkowane przez firmę Affinity. To zupełnie nowa wizja caravaningu, gdzie klienci mogą otrzymać kampervana w bardzo atrakcyjnej cenie. Projektanci zdecydowali się tu na pozostawienie ściany grodziowej, dzięki czemu szoferka od części mieszkalnej pozostaje wyraźnie oddzielona. Białe fronty i naturalne drewno wewnątrz dodają uroku i charakteru tym pojazdom. Model Freedom dostępny jest w dwóch długościach – 541 oraz 636 cm. W obu przypadkach oferują nawet trzy miejsca do jazdy (podwójna kanapa pasażerów w szoferce) oraz do spania. Najbardziej zaskakują ceny. Zaczynają się już od ok. 269 tys. zł brutto. Marka Freedom oferuje też zabudowę kempingową na samochodzie dostarczonym przez klienta.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (119) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.