artykuły

DOBRZE WIEDZIEĆ
Aguti - rozgościć się pod parasolem AL-KO

Aguti - rozgościć się pod parasolem AL-KO

Aguti to ikoniczna marka pośród 15. działających pod parasolem AL-KO. Historia producenta foteli i systemów siedzisk dla przemysłu caravaningowego jest równie frapująca co innowacyjne rozwiązania, które od blisko 30 lat tworzy Andreas Grieger.

90. urodziny AL-KO, technologicznego giganta, to okazja, by przybliżyć kompetencję firm, które dziś działają w ramach międzynarodowego grupy. Bez których caravaning nie byłby taki sam.

Od 1 stycznia 2020 roku Aguti jest częścią grupy AL-KO Vehicle Technology. Na długo przed przejęciem firma ustanowiła wysoko poprzeczkę dla swej konkurencji. Co istotne, Aguti Produktentwicklung & Design GmbH kontynuuje działalność pod dotychczasową nazwą i jest zarządzana jako samodzielna jednostka w ramach AL-KO Vehicle Technology Group.

Jakie były początki firmy Aguti?

Jest rok 1992

Andreas Grieger - utalentowany designer po odbyciu praktyki studenckiej w branży stoczniowej, wpada na pomysł zaprojektowania foteli kapitańskich dla… kamperów w pełni zintegrowanych. Rok później stoisko Aguti debiutuje na targach branżowych, a ergonomiczne fotele zyskują bardzo pochlebne opinie. Sypią się zamówienia od producentów kamperów.

Z manufaktury wyrasta średniej wielkości przedsiębiorstwo, której produkty rozsławiają dobre, niemieckie rzemiosło. W roku 2005 Aguti otrzymuje nagrodę dla najbardziej obiecujących firm w Niemczech. „Dzięki potrojeniu liczby pracowników i czterokrotnemu zwiększeniu sprzedaży w ciągu ostatnich pięciu lat firma przeszła wzorcowy rozwój” – płyną słowa uznania, a Andreas Grieger kwituje pochlebne opinie słowami: projektowanie jest naszą pasją.

Aguti i ikoniczne doświadczenie

Nazwa Aguti i symbolika logo producenta są po dziś przedmiotem wielu spekulacji i plotek. Jedno jest pewne. Złoty zając [Dasyprocta punctata] to niepozorny gryzoń, który ma coś szczególnego, czego nie ma konkurencja. Otóż aguti są niemal jedynymi zwierzętami, które radzą sobie z twardymi orzechami brazylijskimi, więc nawiązanie do tak silnego gryzonia w symbolice firmowego logo ma sugerować szczególną siłę (oddziaływania). Pogłoski, jakoby niemieckie zawołanie "Ach - Guti!" stanowić miało źródłosłów nazwy firmy są równie nieprawdziwe jak spekulacje, że w ufundowanie firmy zaangażowani mieli być potomkowie włoskiej dynastii projektantów.

Andreas Grieger jest po dziś szefem kreatywnym i dyrektorem zarządzającym Aguti – firmy, której 50-osobowa załoga dostarcza rokrocznie ok. 50.000 przednich foteli do kamperów, co stanowi nieco ponad połowę przychodów. Drugą połowę generują stelaże, systemy kombinowanych siedzisk i leżanek dla pasażerów pojazdów kempingowych. Wspomnijmy, że pod koniec 2019 roku Iris i Andreas Grieger założyli firmę Aguti Design GmbH, która specjalizuje się w projektowaniu wnętrz. Tym razem loftowych pomieszczeń, dla których powstają wysokiej jakości meble i designerskie akcesoria.

To się nazywa mieć szczęście!

Aguti to rozwiązania dostosowane specjalnie do potrzeb podróżujących, spełniają wysokie wymagania fanów caravaningu. Fotele i systemy siedzeń są dziś wybitnie utalentowane w odniesieniu do komfortu, bezpieczeństwa i ergonomii. Z regulacją wysokości, obrotowe, nierzadko składane, by stanowić leżankę do spania.

W portfolio propozycji znajdziemy dziś tak sztandarowe rozwiązania jak kapitańskie fotele i ławki do spania opracowane dla kilku typów kampervanów. Wygodne siedziska dla 2- i 3-pasażerów są jak scyzoryk armii szwajcarskiej. Ergonomiczne, uniwersalne i funkcjonalne. Fundamentalne znaczenie ma możliwość łatwego przekształcenia ławek w łóżko. Aguti opracowało taki typoszereg rozwiązań do spania. Najnowszy (S2) to model z dwoma indywidualnie regulowanymi i składanymi siedziskami. Wystarczy kilka ruchów ręką, by kinematyka mechanizmu składania przekształciła siedziska w sypialnię. To oczywiście homologowane propozycje, więc zintegrowane z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa i systemem ISOFIX.

Więcej informacji o firmie i jej propozycjach na witrynie: www.aguti.com

Fot. Aguti


Rafał Dobrowolski23.11.20210 zdjęć 8

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW