artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Raport podsumowujący CMT 2017

Czas czytania 4 minuty
Raport podsumowujący CMT 2017

Ponad 235 000 odwiedzających i 2052 wystawców – miniona edycja CMT zapisała się entuzjastycznymi komentarzami fanów caravaningu i doskonałymi wynikami sprzedaży wśród producentów i dystrybutorów.

Przez dziewięć dni (14-22 stycznia) Stuttgart był niekwestionowaną stolicą europejskiego caravaningu.

– To było wspaniałe doświadczenie, widzieć zatłoczone hale wystawowe i usatysfakcjonowanych najnowszą propozycja rynku caravaningowego – oznajmił w komunikacie podsumowującym CMT 2017 Roland Bleinroth, prezes Messe Stuttgart. – Szczególnie cieszy nas fakt, że nasze tegoroczne pomysły spotkały się z tak dużym zainteresowaniem odwiedzających tereny targowe.

Wspomnijmy, że tegoroczna edycja CMT to wyróżnione strefy wystawców, takie jak: „Cycling & Adventure Holidays with Hiking”, „Golf & Wellness Holidays” oraz „Cruises & Ship Travel”. Promocja aktywnego wypoczynku – mowa tu o sprzęcie i propozycjach dla fanów górskiej turystyki rowerowej, stanowi od lat magnes dla odwiedzających targi w Stuttgarcie. Tym razem mocniej promowano inicjatywy, których pomysłodawcami są wybitnie młodzi ludzi.

CMT Careers Day
Organizatorzy w szczególny sposób zadbali o promocję oferty, z jaką zadebiutowali młodzi przedsiębiorcy – ludzie z branży hotelarskiej, restauracyjnej i turystycznej. Skądinąd sporo zachęt dla wybitnie aktywnych form spędzania wolnego czasu dostarczyli w tym roku wystawcy z Albanii – kraju partnerskiego CMT 2017.

– Zależało nam też, by w sposób szczególny inspirować do podróży fanów motocykli –

ReklamaRaport podsumowujący CMT 2017 1
podkreślił Guido von Vacano, członek zarządu Messe Stuttgart. – Turystyka motocyklowa może stanowić dodatkowy impuls dla promocji branży caravaningowej.

Krótkie wypady za miasto i dalekie destynacje mogą stanowić impuls dla promocji regionów słynących z pięknego krajobrazu, architektonicznych perełek czy też lokalnego rzemiosła.

Ankieta wśród uczestników CMT 2017
Podczas targów przeprowadzono wśród przybyłych ankietę, której wyniki zdają się potwierdzać osiągnięty cel organizatora. Aż 95% odwiedzających zadeklarowało, że w roku kolejnym nie zabraknie ich w Stuttgarcie. Jedna czwarta odwiedzających przebyła ponad 100 kilometrów, by pojawić się na terenach CMT 2017, poświęcając statystycznie niecałe pięć godzin, by zapoznać się z propozycjami wystawców.

Tegoroczne targi to oczywiście nie tylko nowości produktowe – nowe modele kamperów i przyczep turystycznych. Wśród wystawców znaleźli się też promotorzy atrakcyjnych turystycznie miejsc z 93 krajów i ponad 360 regionów oraz miast.

CMT 2017 jako dobry początek sezonu
Międzynarodowe targi turystyki i wypoczynku CMT 2017 w Stuttgarcie stanowiły okazję dla premiery nowych kamperów i przyczep z Niemiec, Włoch, Francji, Słowenii, a nawet z Polski! Pośród zainteresowanych nie zabrakło zupełnie świeżych fanów caravaningu. Co ważne, przeszkodą dla kupna dedykowanych podróżom pojazdów nie musi być wcale szczupły budżet.

– Zauważyliśmy, że wiele osób po prostu zamienia swe samochody osobowe na kampery

ReklamaRaport podsumowujący CMT 2017 2
– podkreślił Roland Beeh, Commercial Vehicle Director Hahn Automobile.

Warto podkreślić też, że pośród prezentowanych nowości, zadecydowanie najwięcej było kampervanów – zwykle tańszych od zabudów mieszkalnych karosowanych na podwoziach z kabiną. Z kolei portfolio przyczep kempingowych czołowi producenci wzbogacili o jeszcze lżejsze egzemplarze, dla których wystarczającym „koniem zaprzęgowym” są kompaktowe modele samochodów.

Fot. Elcamp



Administrator31.01.2017 zdjęć 10
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News