Zainteresowanie zabytkową motoryzacją jest coraz większe. Jedni skupiają swoją uwagę na pojedynczych egzemplarzach, inni – złapawszy bakcyla – wchodzą w posiadanie kolejnych zabytkowych samochodów czy motocykli. Wśród zakręconych na punkcie klasyków są i tacy, którym zamarzyło się auto w zestawie z przyczepą kempingową z epoki.
Sentyment do zabytkowej motoryzacji mają również właściciele firmy Kempingi Olsztyn. W swojej kolekcji posiadają kilka egzemplarzy aut i motocykli (m.in. Mercedesa 170V z 1939 r. oraz Fiata 126p w zestawie z przyczepą turystyczną N126 – oba na zdjęciach). Nic dziwnego, że w sposób szczególny traktują każdą zabytkową przyczepę, która pojawia się ofercie firmy.
– Te przyczepy są piękne i wyjątkowe, a ich niepowtarzalne, a czasem dziwne kształty przykuwają oko nie tylko fanów klasycznego caravaningu – podkreślają.
W firmie Kempingi Olsztyn nowych nabywców znalazło już kilka retro-przyczep, między innymi Constructam Coral z 1970 r. czy pierwsze modele poczciwych niewiadówek. Obecnie w sprzedaży dostępna jest chyba jedna z najstarszych przyczep na rynku polskim – Kiel Weltbummler z 1966 r.
Retro-caravan – fajna sprawa, ale części potrzebne do jego naprawy, odrestaurowania czy zwykłego serwisu zdobywa się z wielkim trudem. Gdzie ich szukać? Odpowiedź na to pytanie mają Panowie Krzemieniewscy z Kempingi Olsztyn, którzy założyli na Facebooku grupę Kemping Szrot – Giełda części używanych do przyczep i kamperów. To jedno z największych tego typu miejsc w internecie, gdzie osoby poszukujące części do starszych modeli znajdą oferty z wszystkich zakątków Polski. Codziennie pojawiają się tu nowe ogłoszenia osób prywatnych, kolekcjonerów czy firm zajmujących się retro-motoryzacją.
– Żeby zdobyć długo poszukiwaną rzecz, trzeba być aktywnym na portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych – zaznaczają pomysłodawcy. – Podejmowanie szybkich decyzji o zakupach jest niezbędne, inaczej ktoś nas ubiegnie.
Artykuł pochodzi z numeru 3(82) 2018 Polskiego Caravaningu