Jak już nasi czytelnicy pewnie zauważyli, w tym numerze prezentujemy całkiem sporą liczbę kamperów typu pełna integra. Nic dziwnego – to trend, jaki widzieliśmy na niemieckich targach i który „atakuje” nasz rynek. Propozycją Bürstnera jest model Lyseo Time I 728 – luksusowa integra, możemy ją prowadzić, mając prawo jazdy kategorii B.
I 728 G ma długość 743 cm i oferuje 4 miejsca do jazdy i 4 do spania. Jego cena startuje od 63 490 euro – za te pieniądze kupimy kampera na bazie Citroëna Jumpera z silnikiem 2,0 BlueHDi o mocy 160 KM. Ostatecznie do wyboru mamy kilka różnych wersji baz i silników. Najwięcej do ceny bazowej musimy dodać do Fiata Ducato 2,3 MultiJet Maxi (dmc 4000 kg) o mocy 177 KM – 6030 euro.
Bürstner przyzwyczaił już swoich klientów do tego, że oferuje praktycznie niezliczoną liczbę pakietów i rozszerzeń. Podstawa jest jednak ta sama. I 728 to dmc 3500 kg w stanie gotowym do jazdy waży 3040 kg, więc pozostaje jeszcze całkiem rozsądne 460 kg na bagaż. Standardem są również ABS, ESP i ASR (kontrola antypoślizgowa) wraz z 16-calowymi kołami. Samochód doposażono w światła do jazdy dziennej, ma też poszerzoną oś tylną, co znacząco wpływa na stabilizację toru jazdy. Co ciekawe, opcją jest klimatyzacja w kabinie kierowcy, zarówno manualna, jak i automatyczna. Na życzenie klienta istnieje też możliwość zwiększenia zbiornika na olej napędowy do 120 l. Dodatkową opcją są też podgrzewane siedzenia. Jeżeli mówimy o budowie zewnętrznej, Bürstner to dobrze znany dach GfK dla lepszej ochrony przed gradem i innymi niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Standardem są drzwi XL, które wyróżniają się szerokością i łatwością pokonywania poszczególnych schodków. Znajdziemy tam też kosz na odpady. Na koniec warto wspomnieć o opcjonalnym bagażniku na rowery (2 lub 3) i podświetlanej 5,5-metrowej markizie w kolorze białym.
We wnętrzu za ogrzewanie odpowiada Truma Combi w wersji 6. Opcją jest system Alde, podobnie jak podgrzewana podłoga. Zbiornik na wodę czystą ma 125 l pojemności, a na szarą – 90 l (ten jest opcjonalnie podgrzewany i izolowany). Podobnie jak w przypadku konkurencji, tutaj również znajdziemy wyjście wody na zewnątrz w formie małego prysznica. Wszystkie sprzęty zasilać będzie akumulator AGM 95 Ah.Wnętrze to kwintesencja luksusu, ale warto skupić się na łóżkach. Są oczywiście bardzo duże i przestronne, ale wyróżniają się przede wszystkim ze względu na materace z tzw. zimnej pianki. Pięć stref w każdym z nich gwarantuje, że wyśpimy się wręcz po królewsku.
Kuchnia i pozostałe wyposażenie „domu na kołach” to już standard: 3-palnikowa kuchenka gazowa, 142-litrowa lodówka (w tym 15-litrowy zamrażalnik), piec wraz z opcjonalnym grillem, panele słoneczne marki Teleco (1×100 W lub 2×100 W). W opcjach znajdziemy m.in. dodatkowy akumulator o pojemności 95 Ah i kilka różnych systemów klimatyzacji dachowych. Przy zamówieniu możemy też poprosić o stworzenie specjalnego miejsca pod instalację takiego urządzenia w przyszłości. Podobnie ma się sprawa z systemem satelitarnym marki Oyster czy telewizorem LED o przekątnej 21,5 cala. Co ważne, Lyseo Time I 728 możemy doposażyć w system alarmowy, który wykryje nie tylko ulatniający się z butli gaz, ale także gaz znieczulający czy usypiający (znany trik, jeżeli chodzi o okradanie kampera w niektórych krajach Europy). Na plus zasługują wentylowane szafki magazynowe i dodatkowe oświetlenie zamontowane w szafie.
Z jednej strony Lyseo Time I 728 to prosta konstrukcja, z drugiej zaś – to kawał porządnego kampera, którego możemy skonfigurować tak, jak nam się podoba. Na tym polu marka Bürstner nie ma sobie równych.
Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu