Kampery o dmc powyżej 3500 kg stają się w naszym kraju coraz popularniejsze. Cieszy to z dwóch powodów. Po pierwsze, takie pojazdy są zazwyczaj o wiele lepiej doposażone, jednocześnie pozwalają zabrać na pokład satysfakcjonującą liczbę bagaży. Po drugie, z pewnością są dowodem, że nasz naród może sobie pozwolić na większe wydatki w zakresie caravaningu. Mając te wszystkie cechy na uwadze, warto przyjrzeć się nowości zaprezentowanej przez Eura Mobil. Mowa o modelu Integra 890 EB.
Producent chwali się, że w pojeździe o długości 8,99 m będziemy mieli wrażenie dużej, otwartej przestrzeni w luksusowym otoczeniu. Zacznijmy jednak od podstaw. Nowa integra bazuje na Fiacie Ducato Maxi, napędza ją 2,3-litrowy silnik o mocy 130 KM (opcja: 150/180 KM). Waga w stanie gotowym do jazdy wynosi 4083 kg, a dmc to 5500 kg. Wysokość wnętrza to bardzo rozsądne 1975 cm.
Z przodu pojazdu znajdziemy przestronny salon z kanapą w kształcie litery „L” i boczną sofą „relaksacyjną”. Stały, podwójny stół, wokół którego może zasiąść maksymalnie siedem osób, stanowi serce tej części kampera. Komfort i elegancja to świetna definicja tapicerki i wygodnych poduszek na plecy, które producent zainstalował zamiast standardowych oparć. W tym miejscu zamontowano również wysuwany telewizor ukryty za boczną kanapą. Aby go wysunąć, wystarczy nacisnąć przycisk.
W szoferce znajdziemy pierwsze łóżko, unoszone elektrycznie, o wymiarach 150×185 cm, stanowiące doskonałe miejsce do np. czytania książki. Pomocne w tym będzie oświetlenie, którego wysokość można regulować. Przy opisie szoferki warto wspomnieć o tym, że kierowca ma szeroki widok na drogę dzięki krótkiej desce rozdzielczej i dużej, panoramicznej przedniej szybie. W razie potrzeby możemy zainstalować podwójną kamerę, która pomoże nie tylko w manewrowaniu pojazdem, ale także będzie monitorować ruch z tyłu. Zapomnijmy również o ręcznym opróżnianiu zbiornika na szarą wodę – może to zrobić kierowca z poziomu swojego siedzenia. Nie zabrakło oczywiście rolet, żaluzji i podwójnych szyb w oknach bocznych.
A skoro o łazience mowa, jest bardzo przestronna, ma oddzielną kabinę prysznicową. Sam prysznic ma opcję „strumienia deszczowego”, kolumna jest podświetlana. Toaleta natomiast jest stylowa, funkcjonalna, z elipsoidalną umywalką i dużą lustrzaną szafką.
Tylna sypialnia to przede wszystkim dwie duże i pojemne szafy, dzięki którym w łatwy sposób utrzymamy porządek podczas np. zimowych wypadów. Dwa komfortowe łóżka w rozmiarze 80×200 cm (można je oczywiście połączyć) można zamówić z materacami do masażu. Na końcu każdego z nich – tam, gdzie kładziemy głowę – spostrzeżemy listwy chromowane, a w nich przyciemniane oświetlenie LED. Gdy dodamy do tego oświetlenie centralne i te do czytania, powstaje przynajmniej kilkadziesiąt różnych możliwych wariacji tego, jak chcemy oświetlić naszego kampera. Warto wspomnieć również o garażu pod łóżkami. Z jego wysokością rzędu 124 cm możemy być pewni, że przewieziemy tam wszystko, czego potrzebujemy.
Co oczywiste, model ten ma podwójną podgrzewaną podłogę o wysokości 20 cm. Wszelkie instalacje wodne i elektryczne są ulokowane właśnie tam, więc jest to kamper w pełni przygotowany nawet na największe mrozy. Eura Mobil udziela 10-letniej gwarancji szczelności.Z danych technicznych na koniec warto wspomnieć o podwoziu AL-KO, dwóch miejscach na 11-kilogramowe butle, pojemniki na wodę 150 i 100 litrów (czysta i brudna) i możliwości rozszerzenia miejsc do spania na jeszcze dwie kolejne osoby (razem 6). Za system ogrzewania odpowiada Alde, mamy możliwość dołożenia również drugiego akumulatora pokładowego (80 Ah), klimatyzacji dachowej i dwóch paneli solarnych (90 W każdy). W standardzie zamontowany jest system Duo Control CS.
Eura Mobil
Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu