Ostatnie wydania naszego magazynu zdominowane zostały przez kampery typu alkowa i pełna integra, a przecież nie każdy potrzebuje tak dużo przestrzeni. Świetnym rozwiązaniem „pomiędzy” są półintegry przeznaczone przede wszystkim na wyjazdy w parach lub małą rodziną. Nie dość, że wyglądają o wiele lepiej niż alkowa, to jeszcze jesteśmy w stanie poruszać się nim szybciej przy zachowaniu odpowiedniego poziomu „paliwożerności”. Taki jest Benimar Mileo 263.
To kamper półzintegrowany, z homologacją dla 5 osób. Jego bazą jest oczywiście Fiat Ducato, pod maską pracuje znany silnik wysokoprężny o pojemności 2,3 l i mocy 130 KM. Za zmianę przełożeń odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia manualna. Wbrew pozorom nie jest to model „mały” – ma aż 739 cm długości i 289 cm wysokości.
Oddzielna sypialnia umieszczona została z tyłu kampera. Znajdziemy tam dwa łóżka z możliwością ich połączenia w jedno. Drugie miejsce „sypialne” ulokowano nad kabiną kierowcy. Co oczywiste, jest opuszczane elektrycznie.
Salon to już dwie duże i wygodne kanapy, w tym jedna ułożona w kształt litery L. Wokół stołu może swobodnie usiąść nawet 5 osób. Przednie fotele są obrotowe, można je w łatwy sposób przestawić w kierunku części mieszkalnej. Poczucie przestronności wzmacnia bardzo duże okno dachowe ulokowane nad szoferką, przez które wpada spora ilość światła i promieni słonecznych.
Na pokładzie znajdziemy 3-palnikową kuchenkę gazową, dużą lodówkę AES o pojemności 140 l, w której mamy miejsce na aż 9 butelek o pojemności 1,5 l każda oraz... barek! Za ogrzewanie odpowiada Truma Combi Gas o mocy 4000 W. Oddzielny prysznic zamontowano tuż obok tylnej sypialni, jest przestronny i wykonany z dobrej jakości materiałów (podobnie jak cały kamper). Warto w tym momencie wspomnieć, że ściany i dach zostały zbudowane bez użycia drewna, a nadwozie jest poliestrowe. Gwarantuje to dobrą szczelność pojazdu i jeszcze lepsze wyciszenie.
Kamper oferowany jest z bardzo dużą liczbą pakietów dodatkowych. Możemy dokupić chociażby mocniejszy silnik (nawet 180-konny), automatyczną skrzynię biegów lub wzmocnione podwozie o dmc 4400 kg (w pakiecie dostaniemy też 150-konny silnik). Bez problemu przystosujemy kampera do warunków zimowych poprzez pakiet Winter w cenie 1075 euro. Zbiorniki będą miały wówczas izolację, podobnie jak stopień wejściowy i zewnętrzne przewody grzewcze. Sam system ogrzewania będzie wzmocniony, producent dorzuci również osłonę termiczną na przednią szybę.Klient kupujący model Mileo 263 ma możliwość wybrania kilku pakietów w jednym, kosztuje to nieco ponad 5300 euro. Wówczas otrzymujemy kampera przygotowanego do każdych warunków, z pełnym wyposażeniem zarówno części mieszkalnej, jak i samej szoferki. To najlepsza opcja w przypadku tej 5- -osobowej, całkiem przestronnej i ładnej półintegry.
Artykuł pochodzi z numeru 3(82) 2018 Polskiego Caravaningu