Crosscamp rozszerzył ofertę swoich pojazdów kempingowych i zaprezentował dziś, podczas konferencji prasowej w Isny półzintegrowanego kampera EXPDN (czyt. Expedition). Podczas naszego pobytu w Niemczech mamy przyjemność zapoznać się również z nowościami od Dethleffs, a warto nadmienić, że spółką macierzystą Crosscamp jest właśnie Dethleffs, zatem pojazdy budowane są w oparciu o dziesięciolecia doświadczeń i sprawdzonych technologii. Seria kamperów EXPDN zostanie wprowadzona na rynek w 2026 roku i będzie reprezentowana przez trzy układy wnętrz.
Producent dedykuje serię użytkownikom preferującym długie wyjazdy nawet poza sezonem letnim. Dlatego trzy modele EXPDN, które Crosscamp wprowadza na rynek na początku charakteryzują się bogatym wyposażeniem i przede wszystkim dużą ilością miejsca do przechowywania. EXPDN 7.0 E jest kamperem o długości 699 cm, a na pokładzie znalazły się dwa podłużne, pojedyncze łóżka z tyłu oraz łazienka modułowa z obrotową ścianą. Modele EXPDN 7.4 E i EXPDN 7.4 D to już kampery nieco dłuższe, mające 740 cm długości. Wyposażono je w przestronne łazienki z oddzielnym prysznicem przestronny tylny garaż, który jest łatwo dostępny z obu stron. Różnica kryje się tylko w sypialni, bowiem EXPDN 7.4 E ma dwa podłużne pojedyncze łóżka z tyłu, a EXPDN 7.4 D wyposażono w łóżko typu queen-size tzw. królewskie, zyskując przy tym dwie dodatkowe szafy na odzież. Warto dodać, że wszystkie modele EXPDN są standardowo przystosowane do warunków zimowych.
Bazą do budowy Crosscamp EXPDN jest Peugeot Boxer z kabiną malowaną w kolorze Expedition Grey. Boczne progi, nadkola i tylne światła w kolorze czarnym wyraźnie wyróżniają się na tle szarego nadwozia i nadają częściowo zintegrowanemu kamperowi ciekawy wygląd.
Pod maską Peugeota Boxera standardowo są montowane silniki o pojemności 2200cm3 i mocy 140 KM z manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępny jest również silnik o mocy 180 KM i automatyczna skrzynia biegów. W obliczu coraz częstszych problemów z wagą, Crosscamp oferuje również modele 7.4 E i 7.4 z możliwością podwyższenia dopuszczalnej masy całkowitej do 4,25 tony.
Drzwi wejściowe o szerokości 70 centymetrów to niepodważalny atut. Część dzienna składa się z kanapy i rozkładanego, podwieszonego na ścianie stołu. Wraz z obrotowymi fotelami w kabinie i dodatkową kanapą obok drzwi wejściowych, wygodnie usiądzie nawet do pięciu osób. Na ścianach zainstalowano panele wyglądem przypominające drewno.
We wszystkich modelach EXPDN znajduje się w pełni wyposażona kuchnia z dwupalnikową płytą gazową i 131-litrową lodówką kompresorową. Czarna armatura w połączeniu z panelami ściennymi przyciągają wzrok i nadają tej strefie nowoczesny wygląd. Zintegrowany system szyn Multiflex ułatwia utrzymanie porządku i oferuje dodatkowe miejsca do przechowywania.
Modele EXPDN oferują miejsce do spania dla maksymalnie czterech osób. Dwa miejsca do spania można utworzyć, przekształcając część dzienną z przodu pojazdu, a opcjonalnie dostępne jest także elektrycznie rozkładane dwuosobowe łóżko podwieszane.
EXPDN 7.4 D wyróżnia się łóżkiem typu queen-size o wymiarach 190 x 150 cm i regulacją wysokości, z szafami po lewej i prawej stronie. Pozostałe dwa modele w gamie są wyposażone w dwa pojedyncze łóżka umieszczone wzdłużnie z tyłu.
Kampery Crosscamp z serii EXPDN w standardowym wyposażeniu posiadają izolację nadwozia z EPS i okna z podwójnymi szybami. Ponadto technologia Lifetime-X i podwozie pokryte GRP zapewniają wysoką odporność na gnicie i gwarantują trwałość. Szkoda, że izolowany zbiornik na szarą wodę jest już opcjonalny. Crosscamp wprowadził również pakiety wyposażenia dla nowej gamy kamperów. Obejmują one np. 16-calowe felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę, aluminiowe wykończenia na desce rozdzielczej w kabinie kierowcy i zderzaki w kolorze nadwozia. Ponadto pakiet wyposażenia "Assistance Kit" i pakiet podstawowy, który obejmuje rolety zaciemniające w kabinie, moskitierę w drzwiach i system oświetlenia otoczenia Light Moments. Cena kamperów Crosscamp EXPDN na niemieckim rynku zaczyna się od 59999€.
Seria EXPDN to nie jest ostatnie zdanie Crosscamp na 2026 rok. Oprócz tej półintegry zaprezentowano jeszcze Crosscamp EXPLR 5.0 F. Pojazd kempingowy nadający się również do codziennego użytku, który wyróżnia się między innymi nową koncepcją wyposażenia i dzięki niezwykle atrakcyjnemu stosunkowi ceny do jakości jest dedykowany dla początkujących miłośników kempingu
Nowa seria kamperów miejskich EXPLR (czyt. Explorer) łączy w sobie elastyczność i nieograniczoną przydatność w codziennym użytkowaniu z pełnym wyposażeniem podróżnym, w tym podnoszonym dachem i możliwością podróżowania dla siedmiu osób.
Dzięki wysokości poniżej dwóch metrów EXPLR zmieści się do garażu czy na parking wielopoziomowy. Dzięki dwóm standardowym drzwiom przesuwnym oraz wielofunkcyjnemu i zmiennemu wyposażeniu z wieloma nowościami i wyrafinowanymi rozwiązaniami EXPLR świetnie sprawdzi się podczas indywidualnych spontanicznych podróży.
Skoncentrowaliśmy się na produkcie podstawowym i całkowicie przeprojektowaliśmy Urban Camper, uwzględniając wiele życzeń klientów i sugestii dotyczących ulepszeń
– wyjaśnia Pascal Schmutz, dyrektor ds. sprzedaży w Crosscamp.
Pod względem użyteczności i funkcjonalności EXPLR wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji, a jednocześnie oferuje doskonały stosunek ceny do jakości
EXPLR opiera się na modelach Opel Zafira Life i Peugeot Traveller. W wersji seryjnej jest dostępny w kolorze białym, z silnikiem o mocy 145 KM i manualną skrzynią biegów, a w połączeniu z opcjonalnym zestawem Drive Kit jest również dostępny z silnikiem o mocy 177 KM i automatyczną skrzynią biegów, a także w innych kolorach. Ceny Crosscamp EXPLR zaczynają się od 49999€.
Crosscamp ADVTR (czytaj: Adventure) to kolejna nowość. Kampervan na początku będzie dostępny w czterech wersjach. Trzy z nich oferują całkowicie zmienioną koncepcję wnętrza i designu.
W nowej serii ADVTR połączyliśmy przemyślane koncepcje z atrakcyjnym designem i bardzo korzystnym stosunkiem ceny do jakości
– podsumowuje Helmut Dorn, menedżer produktu ds. kamperów Crosscamp.
Nowa seria kamperów ADVTR firmy Crosscamp jest dedykowana w szczególności do początkujących miłośników wypoczynku na kempingu. Do wyboru są trzy długości pojazdów: 540, 600 i 640 centymetrów. W każdej długości pojazdu Crosscamp wprowadził model z całkowicie nowym wystrojem wnętrza i wyglądem zewnętrznym.
Najkrótszy model, ADVTR 5.4 DF, jest wyposażony w łazienkę i podwójne łóżko poprzeczne z tyłu. Drugi model o długości 541 centymetrów, ADVTR 5.41, jest jeszcze bardziej uniwersalny dzięki rozkładanej sofie w środkowej części pojazdu oraz wyjmowanej toalecie z tyłu, a dzięki innowacyjnej aranżacji przestrzeni jest wprost skierowany do młodych indywidualistów.
ADVTR 6.0 DF o długości sześciu metrów ma klasyczny układ z podwójnym łóżkiem poprzecznym, łazienką i półjadalnią, natomiast największy model, ADVTR 6.4 EF, wyposażony jest w pojedyncze łóżka wzdłużne z tyłu. Bazą do budowy tych pojazdów jest Peugeot Boxer standardowo wyposażony w silnik o mocy 140 KM i manualną skrzynię biegów.
Opcjonalnie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów oraz silnik o mocy 180 KM. Dla modelu ADVTR 5.41 nadal dostępne są dwa pojazdy bazowe do wyboru: Fiat Ducato i Opel Movano – również standardowo wyposażone w silnik o mocy 140 KM i manualną skrzynię biegów. Kampervany ADVTR są dostępny od 49999€.
Jak widać, nowe odsłony spod znaku Crosscamp to propozycje dla tych, którzy chcą podróżować nie tylko wygodnie, ale i w dobrym stylu – i to niezależnie od pory roku. Przemyślana funkcjonalność, spora ilość schowków oraz nowoczesny design sprawiają, że przygoda na czterech kołach nabiera zupełnie nowego wymiaru. A jeśli do tego dodać opcjonalne pakiety i szeroką gamę możliwości aranżacji wnętrza, trudno nie poczuć lekkiego dreszczyku ekscytacji na myśl o kolejnej wyprawie :)
Foto. Crosscamp