Kiedy piszemy te słowa, niespełna doba minęła od momentu, kiedy na teren Grupy Elcamp wjechała Adria Matrix Axess 670 SL. Duża półintegra, świetnie doposażona, powinna być obiektem zainteresowania tych wszystkich, którzy szukają przestronnego samochodu kempingowego, ale z różnych względów nie chcą zdecydować się na alkowę.
Model 670 SL bazuje już na citroënie szóstej generacji. Pod maską znajdziemy 2-litrowy silnik Diesla o mocy 160 KM. To ważne dla potencjalnego klienta, ponieważ w naszym kraju akcyza na takie jednostki jest o wiele niższa, co realnie przekłada się na ostateczną cenę zakupu kampera. Nie dość, że płacimy mniej, to jeszcze otrzymujemy mocniejszą jednostkę, zdolną poruszać się o wiele dynamiczniej, np. po górskich serpentynach.
Półintegra ma ponad 7,3 m długości i 2,8 m wysokości. Dmc to oczywiście 3500 kg, a masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 2973 kg, więc zostaje nam nieco miejsca na bagaż dla 5-osobowej załogi (bo tyle znajdziemy miejsc przeznaczonych do jazdy). Na filmie pokazującym wjazd kampera na teren Grupy Elcamp widzimy również ciągniętą przyczepę kempingową – jej dmc w tym przypadku to maksymalnie 2000 kg. Wynik całkiem niezły.
Na pokładzie znajdziemy 5 miejsc do spania. Z tyłu dwa łóżka pojedyncze z możliwością ich połączenia (200x85 cm, 190x85 cm), z przodu natomiast elektryczne opuszczane nad szoferką (190x130 cm). Piąte miejsce zaaranżujemy, podobnie jak w innych rozwiązaniach, w miejscu stolika w jadalni. Po małej rotacji uzyskamy przestrzeń do spania o wymiarach 210x130 cm.
Na pokładzie ulokowano oczywiście 3-palnikową kuchenkę gazową i bardzo dużą, 167-litrową lodówkę. Do tego 140-litrowy zbiornik na wodę czystą i 85-litrowy na szarą – całość pozwoli nam na długie bytowanie „na dziko”. Za ogrzewanie odpowiedzialny jest system Truma.W tym konkretnym egzemplarzu dostępnym w ofercie Grupy Elcamp zamontowano również stację multimedialną z polską nawigacją, głośnikami i anteną, klimatyzację szoferki, tempomat, poduszki powietrzne, światła do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne, markizę, kamerę cofania i alufelgi.
Na osobny akapit zasługuje połączenie frontów meblowych z ciekawym wzorem i kolorem tapicerki na kanapie i fotelach. Kiedy większość producentów idzie w dość jasne, kolorowe barwy, w tym modelu zastosowano coś nieco ciemniejszego, mrocznego. Z pewnością ten, kto jest znudzony podobnymi wzorami u konkurencji, poczuje się wyróżniony. Nam to rozwiązanie przypadło do gustu.
Artykuł pochodzi z numeru 3(82) 2018 Polskiego Caravaningu