artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
Reklama
Z nutą GTI VW T6.1 Wavecamper SportCamp

Z nutą GTI VW T6.1 Wavecamper SportCamp

Termin GTI wpisał się już w historię motoryzacji i kojarzy bezsprzecznie z marką Volkswagen. Stylistyka modelu VW Golfa określanego tym terminem jest określona. To fotele otulone materiałem z kratkowanym wzorem, czarne elementy wnętrza i co najważniejsze – sportowy charakter samochodu. Czy kampervan wykonany w zgodzie z tą linią nadwozia to dobry pomysł i przepis na unikatowy produkt? Przyjrzyjmy się najnowszemu dziecku ze stajni Volkswagen CityMotors Gdańsk.

Unikalna koncepcja i nietuzinkowy pomysł. Tak właśnie można opisać kolejne dziecko Marcina Hasske, jakim jest sportowy kampervan zbudowany w oparciu o VW T6.1. Jako platforma do adaptacji w kierunku stylistyki GTI ten model vana sprawdził się znakomicie. Czerwony lakier nie pozostawia wątpliwości, że naturalnym środowiskiem pojazdu jest utwardzone, najlepiej wyścigowe podłoże, do którego dzięki obniżonemu zawieszeniu i oponom 255/45R18 wóz niemalże się „przykleja”. Wewnątrz natomiast znajdziemy kwintesencję „tradycyjnej kratki”, która z elementami czarnego wnętrza, często lakierowanymi na tak zwane czarne piano, potrafi na długo przykuć wzrok. Za sprawą współpracy z firmą Wavecamper obcujemy tutaj z najwyższą jakością wykończenia, gdzie najmniejszy detal podbija walory estetyczne. Wszystko jest na miejscu. Począwszy od koncepcji wykonania zabudowy, w której nie ma mowy o niedopracowanych elementach, jak zbyt mały promień otwarcia szafki lub skrzypiące zawiasy. Wspomniane drobiazgi tworzą właśnie otoczkę perfekcjonizmu i dokumentują zamysł autora projektu. A znajdziemy tutaj wspomniane fotele w designie GTI, elementy barwione na czarno, akcenty w kolorze nadwozia oraz maksymalne wykorzystanie fabrycznych punktów montażowych Volkswagena. Mowa szczególnie o systemie rozprowadzenia klimatyzacji, której właściwą pracę strefową zapewnia dedykowany tunel podsufitowy z odpowiednią liczbą kanałów wyprowadzających powietrze.
Wracając od ergonomii wnętrza, można powiedzieć, że jest typowa i sprawdzona. Niemniej wprowadzone zostały charakterystyczne dla wersji motywy, widoczne na słupku sterującym, rozmieszczeniu oświetlenia LED, czy ciekawej kompozycji alcantary z plastikiem, co odpowiednio waloryzuje wnętrze. Materiały, z których wykonano przestrzeń mieszkalną, zaliczane są do produktów najwyższej jakości. Meble będą więc trwałe dzięki twardym powierzchniom oraz zabezpieczeniom krawędziowym w najbardziej wrażliwych miejscach. Częste wyjmowanie toalety przenośnej umieszczonej w szafce lub korzystanie z szuflad czy lodówki kompresorowej Dometic CRX50 nie będzie skutkowało widocznym zużyciem w postaci otarć lub rys. Podobnie oczywiście z blatem kuchennym, na którym osadzono dwupalnikową kuchenkę gazową i zlewozmywak firmy Dometic.
Walory użytkowe to także najwyższy stopień wyposażenia fabrycznego pojazdu. W jego skład – wymieniając tylko niektóre elementy ponadstandardowe – wchodzą: wspomaganie układu kierowniczego servotronic, pełny Digital Cocpit, Pakiet Plus z systemami wspomagającymi kierowcę, pełny Park Assist czy fabrycznie utwardzone tylne zawieszenie. Trudno wymienić wszystkie dodatki. Do tego dochodzą przecież elementy typowo kempingowe. 4-osobowe wyposażenie sypialne podzielone między rozkładane łóżko wewnątrz pojazdu i to zlokalizowane w namiocie dachowym to właściwie klasyka, podobnie jak podstawowy prysznic czy obrotowe fotele przednie gotowe do ustawienia rodzinnej „konferencji” albo zwykłego śniadania.
Cena Wavecampera SportCamp z pewnością będzie wydawała się wysoka. Suma 470 tys. zł za kampervana to niemało, jednak pamiętajmy, że mamy do czynienia z unikatowym i jedynym egzemplarzem. Rodowodowe pochodzenie z fabryki VW stawia go wysoko w rankingu atrakcyjności, sprawiając, że jego posiadanie można traktować jako inwestycję. Tymczasem warto wspomnieć, że pojazd sprzedał się szybciej, niż pojawił się jako oferta rynkowa. Można więc przypuszczać, że stał się własnością prawdziwego pasjonata, ceniącego nie tylko walory kempingowe, ale podobnie odwołania do GTI, podkreślające wyścigowy charakter tego egzemplarza T6.1. Liczymy, że pojawi się okazja na spotkanie sportcampa na caravaningowych szlakach!

Dystrybutor: CityMotors

Szymon Kwiatkowski

Artykuł pochodzi z numeru 4 (101) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator22.05.20220 zdjęć 10