artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Makita
Wingamm - rzadki gatunek kamperów ma już 45 lat

Wingamm - rzadki gatunek kamperów ma już 45 lat

Stylowy, włoski rodowód rozpoznawalny za sprawą zabudowy wykonywanej „na kopycie” – doprawdy trudno pomylić propozycje ze stajni Wingamm z konkurencyjnymi w tej klasie pojazdów. Kampery to o wyróżniającej się stylistyce - z dynamicznymi przetłoczeniami i luksusem na pokładzie.

Od 45 lat poświęcamy się rozwijaniu naszego pomysłu na oryginalne, wygodne i łatwe w obsłudze pojazdy rekreacyjne i czas pokazał nam, że był to wybór właściwy! Takim komunikatem włoski producent pojazdów kempingowych z zabudowami typu „monocoque” wita swych fanów zapowiedziami nowości na sezon 2023. To jubileuszowy rok, w którym firma będzie obchodzić 45-lecie w branży caravaningowej.

Nim jednak więcej o programie produkcyjnym na najbliższy sezon, warto przybliżyć unikalność propozycji włoskiego producenta. Otóż cenniki Eurotaxu dowodzą, że używany Wingamm jest… bardzo poszukiwany i w porównaniu z konkurencją ma najlepsze wyniki pod kątem utrzymaniu swej wartości z upływem lat. Co ciekawe, nadal w dobrej kondycji są pierwsze modele wyprodukowane ponad 40 lat temu. To dzięki nadwoziu typu monocoque trzymają się tak dzielnie.

Monocoque: bryła odporna na procesy starzenia

Dlaczego Wingamm to rzadki gatunek kamperów? Zamiast zabudowy z paneli, tak charakterystycznych dla tradycyjnych propozycji, które mają pudełkowaty kształt, tu mamy wyraźnie zarysowaną kreskę - aerodynamiczne linie, estetyczne przetłoczenia.

To właśnie z autorskiej koncepcji zabudów samonośnych (z fr. monocoque, tj. zabudowa z jednego elementu, bez jakichkolwiek łączeń) słynie Wingamm Group Srl. Taka zabudowa kempingowa to prawdziwa skorupa – co skądinąd decyduje o jej niebywałej szczelności. Unikalna w branży caravaningowej technologia stosowana jest także przy produkcji mniej znanych przyczep kempingowych Rookie. Więcej informacji na http://www.wingamm.com

ReklamaŚródtekstowy 1 Camper Ride Paris Roubaix
Jednobryłowa konstrukcja warstwowa

Jak wygląda skorupa zabudowy kempingowej Wingamm? Nadwozie typu „monocoque” wzmocnione włóknem szklanym to struktura kompozytowa. Pod wieloma względami jest odporniejsza, by wspomnieć upływ czasu. Zabudowy kempingowe, które powstają metodami klejenia formatek (podłoga, ściany, dach) to wiele większe ryzyko utraty pierwotnych właściwości mas klejowych pod wpływem procesów starzenia.

Wingamm dowodzi, że tak uformowana na kopycie skorupa z włókna szklanego z rdzeniem z pianki poliuretanowej jest bardzo solidna i odporna, ale jednocześnie elastyczna. Przykładowo, grad nie powoduje żadnych uszkodzeń, a karoseria w przypadku stłuczek czy zarysowań jest łatwa do naprawy.

Ogrzewanie podłogowe – kolejny patent w standardzie

Wingamm ma "Floor Comfort System": ekskluzywny system ogrzewania podłogowego, który uchodzi za absolutnie innowacyjny. Standardem jest zawsze ogrzewanie hybrydowe Truma Combi 4 (gaz + prąd), a jako opcję można mieć Truma iNET Box do zdalnego sterowania ogrzewaniem. Ale prawdziwa innowacja tyczy się podłogi. Ta wykonana w systemie warstwowym o łącznej grubości 50 mm skrywa… kanały (również z włókna szklanego), przez które przepływa gorące powietrze z instalacji grzewczej (Truma Combi lub Webasto). Z kolei na górnej powierzchni podłogi zalaminowano bardzo cienką perforowaną płytę aluminiową w taki sposób, aby równomiernie rozprowadzić ciepło w całym przedziale pasażerskim.

ReklamaŚródtekstowy 2 Motor Show 01.02-02.04 Sebastian
Droga do doskonałości: Wingamm Oasi 540.1

Unikalny i wyrafinowany wygląd opakowany w niewielkie wymiary (tylko 5420 mm długości nadwozia). Taki jest kamper Oasi 540, który został teraz całkowicie odnowiony. Na sezon 2023 debiutuje Wingamm Oasi 540.1 – model z wieloma ulepszeniami i szczegółami, które robią różnicę. Bez zmian pozostał charakter tego najmniejszego kampera, którego średnica zawracania to tylko 11,40 m.

Dedykowany jest dla nowoczesnej pary, która stroni od banału i chce bez kompromisów podejmować każdą podróż. Dodajmy, że luksusowo zaaranżowane wnętrze to 4 miejsca siedzące i gwarancja snu dla 3 lub nawet 4 osób! Ile kosztuje Wingamm Oasi 540.1? Cennik zaczyna się od kwoty 88.340 EUR.

Półintegra z kabiną Ducato

Ma rozstaw osi 3000 mm, ale wszystkie cechy premium z gamy Oasi wyrażone w kompaktowej formie, aby stawić czoła każdej podróży z maksymalną dynamiką i bez rezygnacji z komfortu. Kamper jest bardzo kompaktowy, ale dość wysoki (w najwyższym punkcie mierzy 2961 mm) i całkiem (2 248 mm) szeroki. W gotowości do jazdy waży tylko 2750 kg (dmc to 3500 kg).

Umieszczenie drzwi z tyłu pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni, dając dużą kuchnię i przestronną toaletę. Wnętrze (199 cm wysokości) całkowicie przeprojektowano, wprowadzając trzy nowe kolekcje z powierzchniami i tkaninami, aby zaspokoić najbardziej wyrafinowane gusta.

Gdzie można kupić kampera Wingamm? Oczywiście w sieci autoryzowanych dilerów, np. we Włoszech, we Francji, w Niemczech, a ostatnio także w USA czy w Australii. To rzadki gatunek na naszych drogach, bo też nadal firma nie ma swych reprezentantów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Fot. Wingamm


Rafał Dobrowolski27.12.20220 zdjęć 12