artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Renault Master w najnowszej odsłonie

Renault Master w najnowszej odsłonie

Czas czytania 4 minuty

W 2024 roku na rynku zadebiutuje nowa generacja pojazdów dostawczych – Renault Trucks Master Red EDITION. Pojazd wyróżnia się wyjątkową adaptowalnością i licznymi możliwościami personalizacji, co docenią nie tylko producenci kamperów.

W branży caravaningowej Master nie jest najpopularniejszą bazą pod budowę kamperów. Acz znajdziemy firmy, które wyłącznie korzystają ze sztandarowej propozycji w segmencie dużych furgonów francuskiej marki. Przykładowo Ahorn Camp korzysta z podwozi Renault Master od 2013 r. A w 2014 r. podjęto strategiczną decyzję o zastosowaniu wyłącznie podwozi Renault Master jako pojazdu bazowego. To partnerstwo z biegiem lat doprowadziło do tego, że na najważniejszych targach caravaningowych – Caravan Salon w Düsseldorfie – na stoisku Renault prezentowane są także samochody kempingowe Ahorn. Dziś niemieckie kampery można nabyć już w ok. 30 salonach dealerskich marki Renault w Niemczech.

Dlaczego Master?

Renault Master ma jeden z najniższych współczynników awarii w porównaniu do innych podwozi pod zabudowy specjalne. Pojazd przez dwa lata z rzędu wygrywał także testy długodystansowe DEKRA.

Co wiemy o najnowszej generacji tego pojazdu? Ma być spójny i „szyty na miarę”. Ma mieć wiele wersji pojazdów i zabudów.

Już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci postawili na aerodynamikę. Zdecydowanie bardziej pochylona szyba przednia i gruntownie przeprojektowany pas przedni pozwoliły znacząco zmniejszyć zużycie energii: nawet o 21% w porównaniu z poprzednią generacją.

ReklamaŚT - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Nie bez powodu mowa o zużyciu energii. Renault Trucks Master Red EDITION ma być oferowany w wersji elektrycznej z akumulatorami o pojemności 40 kWh lub 87 kWh, co pozwala osiągnąć zasięg do 410 km wg cyklu WLTP. Prócz E-Tech Red EDITION, mamy też wersje spalinowe z jednostkami napędowymi, które są bardziej wydajne dzięki nowej rodzinie silnikowej o mocy od 150 do 170 KM oraz nowej automatycznej, dziewięciobiegowej skrzyni.

Spersonalizowany, dostosowany do różnych zadań

Dostępny będzie w pięciu wersjach: podwozie z kabiną (L2, L3), platforma (L2, L3), furgon (L2H2, L3H2), furgon w wersji brygadowej z dodatkowymi miejscami siedzącymi (L2H2, L3H2) do przewozu osób.

Może być homologowany jako 3,5-tonowy lub 4-tonowy. W tym pierwszym wariancie i dla podwozia z kabiną ładowność wynosi do 1600 kg. Maksymalna masa przyczepy to 2,5 t. Co istotne, dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu Renault Trucks Master Red EDITION oferuje optymalną zwrotność, ułatwiając manewrowanie w ciasnych przestrzeniach centrów miast.

Zaawansowane funkcje komfortu i bezpieczeństwa

Francuzi chwalą się, że doświadczenie w zakresie pojazdów ciężarowych wykorzystali przy projektowaniu najnowszej generacji Mastera. To dziedzictwo widać w charakterystycznych dla marki elementach stylizacyjnych. Po pierwsze, osłona chłodnicy została ozdobiona czerwonym paskiem. Na błotnikach znajdują się oznaczenia Red EDITION, a z tyłu pojazdu umieszczono charakterystyczną dla ciężarówek Renault Trucks tabliczkę. Trzeba przyznać, że charakterystyczne czerwone pasy bezpieczeństwa oraz nowe obicia foteli i dywaniki podłogowe nadają wyjątkowego wyglądu w kabinie. Co innego, że przysłowiowa szoferka jeszcze bardziej przywodzi skojarzenia z autem osobowym.

ReklamaRenault Master w najnowszej odsłonie 2
Najnowszy Renault Trucks Master Red EDITION jest skądinąd bardzo doposażony w zdobycze systemów ADAS. Seryjnie wyposażony jest w adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości, czujniki parkowania (tylne, przednie i boczne) z kamerą cofania, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania o martwym polu i system rozpoznawania znaków drogowych.

Fot. Renault Trucks


Michał Żak22.11.2023 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News