artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Na caravaningowym Zachodzie bez zmian

Na caravaningowym Zachodzie bez zmian

Czas czytania 2 minuty

Pomimo pogorszenia nastrojów konsumentów i spowolnienia gospodarczego, niemiecka branża caravaningowa odnotowuje ogólnie dobry wynik za pierwsze półrocze 2024. W porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku, zarejestrowano tu o 6,6 procent więcej fabrycznie nowych pojazdów kempingowych.

Popyt na fabrycznie nowe kampery w pierwszej połowie roku jest kolejny raz z rzędu wyższy niż przed pandemią. Segment przyczep kempingowych nadal odnotowuje niewielki spadek zainteresowania.

W pierwszej połowie roku w Niemczech zarejestrowano łącznie 57 893 nowych pojazdów kempingowych (+6,6 procent). Segment kamperów przekroczył ubiegłoroczny wynik z liczbą 45 344 nowych rejestracji (+9,3 proc.). Liczba rejestracji nowych przyczep kempingowych spadła nieznacznie o 2 procent do 12 549 sztuk.

W najnowszym komunikacie organizacji branżowej CIVD czytamy, że utrzymujący się wysoki poziom zainteresowania caravaningiem oraz zwiększona dostępność pojazdów dają branży pozytywne perspektywy na rozpoczęcie wiodących na świecie targów CARAVAN SALON w Düsseldorfie (30 sierpnia – 8 września 2024 r.).

Fabrycznie nowe domy na kołach w pierwszej połowie roku

Głównym czynnikiem pozytywnego trendu jest segment samochodów kempingowych bazujących na nadwoziach typu furgon. To właśnie kampervany cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Dotychczasowy niedobór podwozi do pojazdów częściowo zintegrowanych i w pełni zintegrowanych, który przez lata ograniczał produkcję, także powoli przestaje być problemem, więc i ten segment pojazdów ma szansę na kolejne rekordy rejestracji.

ReklamaNa caravaningowym Zachodzie bez zmian 1
Rejestracje nowych przyczep kempingowych pozostają na stabilnym poziomie. W pierwszej połowie roku zarejestrowano takich 12 549 (-2 proc.), co jest nieco poniżej wyniku z roku poprzedniego. I tu pada komentarz, że sytuacja w zakresie dostaw dla klientów znacznie się poprawiła w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Modele wszystkich typów i rozmiarów mogą być ponownie produkowane i dostarczane na czas. W rezultacie, po kilku latach bardzo ograniczonej podaży, dealerzy znów mają do dyspozycji bardzo szeroką gamę przyczep.

Fot. CIVD


Michał Żak24.07.2024
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News