artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - dethleffs 04.06-30.06 Sebastian
Ewolucja floty Morelo na sezon 2024/2025

Ewolucja floty Morelo na sezon 2024/2025

Czas czytania 4 minuty

Bezkompromisowe i najbardziej luksusowe kampery doczekały się modernizacji. Czy to największe, bo 3-osiowe o dmc 18 ton, czy to integry bazującego na podwoziu IVECO o długości nadwozia od 799 cm – producent przeprojektował wnętrza. A na zewnątrz? Wszystkie modele przeszły lifting zabudów, a wspólnym DNA pojazdów będą reflektory Bridge Light w technologii LED.

MORELO Reisemobile GmbH to najbardziej luksusowe kampery produkowane od 2010 roku w zakładach zlokalizowanych w bawarskim miasteczku Schlüsselfeld. Marka zyskała największą popularność dzięki serii w pełni zintegrowanych modeli, które w zależności od masy całkowitej bazują na podwoziach Iveco Daily 70 C 18 (7490 kg) lub Mercedesach Atego. Każdy taki powstaje z płyt w konstrukcji warstwowej o grubości 52 milimetrów, co jest gwarancją doskonałych walorów izolacyjnych.

Jakie zmiany zaproponowano na sezon 2024/2025? Szczegóły poznamy na najbliższych targach Caravan Salon 2024 w Düsseldorfie. Zacznijmy od najbardziej kompaktowych modeli.

MORELO LOFT

Seria MORELO LOFT o kompaktowej długości całkowitej zaczynającej się od 7,99 m to nowy standard w luksusowej klasie. Przeprojektowując wnętrze, wdrożono nowoczesne rozwiązania w zakresie komfortu. Wszystkie pokłady, oferowane w dużej liczbie aranżacji zabudów, zyskały nową konstrukcję mebli. Stolarka powstaje z lekkich paneli o strukturze plastra miodu, co zapewnić ma zauważalną redukcję masy własnej pojazdów. Przyczyniają się do tego również szuflady o odchudzonej konstrukcji ażurowego metalu. Najlżejszy kamper na podwoziu IVECO Daily Chassis 65 C 18 (6500 kg) zadebiutuje w cenie od 219 900 euro. Gwarantujący większą ładowność LOFT LINER powstaje na podwoziu IVECO Eurocargo 75 E 21. Ma dmc 7,5 tony, a jego cena zaczyna się od 269 900 euro.

ReklamaEwolucja floty Morelo na sezon 2024/2025  1
PALACE

Seria PALACE to integry o długości nadwozia od 869 cm do 954 cm. Najnowsze modele doczekały się gruntowniejszej modernizacji. Po pierwsze, kontenerowe zabudowy są teraz o 50 mm szersze – każdy kamper ma teraz nadwozie o szerokości 245 cm. Wnętrza oferowane aż w 9 układach są więc jeszcze przestronniejsze. Od roku modelowego 2024/2025 w każdym kamperze standardowo montowana będzie lodówka o pojemności 172 litrów w komorze chłodziarki i 15 litrów w zamrażarce. O kilka centymetrów głębsze blaty kuchenne to też nowy standard. W opcji jest możliwość konfiguracji pokładu z szafką kuchenną aż o 30 cm szerszą, a też kompaktowy piekarnik. Począwszy od tej serii standarem autonomii energetycznej jest systemy uznanego producenta Victron Energy. Każdy z modeli ma dmc 7,5 tony, a cena zaczyna się od 279 900 euro.

PALACE LINER

Ceny takich zaczynają się od 389 900 euro. To ciesząca się największą popularnością seria kamperów. Dotychczas w portfolio można było wybierać kampery o dmc od 12 ton do 15 ton. Wszystkie powstawały wyłącznie na podwoziach Mercedesa Atego. Na najbliższy sezon istotną zmianą jest właśnie pojazd bazowy. MORELO PALACE LINER po raz pierwszy będzie karosowany także na podwoziu IVECO S-Way. A też na najnowszym podwoziu ciężarówki Mercedesa o dmc aż 18 ton.

Obie nowości z tej serii będą miały swój debiut na najbliższych targach Caravan Salon 2024 w Düsseldorfie. Dziś wiemy tylko, że wspólnym DNA kamperów będzie mocno wyprofilowana szyba przednia, która tworzy harmonijną całość wokół słupka A aż do ścian bocznych. Oprócz ulepszonej aerodynamiki, użytkownicy cieszyć się będą dużym polem widzenia.

ReklamaEwolucja floty Morelo na sezon 2024/2025  2
EMPIRE LINER i GRAND EMPIRE

Oczywiście unowocześniono także najbardziej luksusowe modele. EMPIRE LINER to 2-osiowe kampery. Najdłuższe są GRAND EMPIRE bazujące na podwoziu 3-osiowym. Jeszcze wyższym synonimem komfortu tych najbardziej luksusowych kamperów MORELO będzie topowa odmiana przetwornicy napięcia Victron Energy (24 V). I tu wspólnym DNA będzie jeszcze bardziej dynamiczna linia zabudowy. Producent zapowiada rewolucyjny projekt kloszy lamp tylnych Bridge Light. Począwszy od 2025 roku koncepcja takich świateł drogowych będzie wdrożona w całej flocie kamperów – także tych z alkową sypialną nad szoferką.

Fot. MORELO Reisemobile GmbH


Michał Żak12.06.2024
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News