artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - ACK sklep Black Week 23.11-01.12 Sebastian
Elektryczny i wodorowy wariant pick-upa Hilux

Elektryczny i wodorowy wariant pick-upa Hilux

Czas czytania 3 minuty

Bezemisyjny wariant dziedziczy wszystkie cechy pick-upa, które są doskonalone od ponad ćwierć wieku. Równolegle inżynierowie Toyoty od ponad roku pracują nad wariantem z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe.

Caravaning w Australii ma przede wszystkim off-roadowe oblicze. Gdy na bezdroża zamierzamy zabrać przyczepę kempingową samochody typu pick-up z podwójną kabiną są częstym wyborem. Szacuje się, że w Australii rokrocznie rejestruje się 25 000 nowych pojazdów kempingowych rodzimej produkcji.

Caravaningowy rynek w Australli zdominowany jest przez przyczepy – te stanowią 90% domów na kołach. I pewnie tym tropem poszedł japoński koncern. Zespół inżynierów z Australii i Tajlandii stworzył prototypową Toyotę Hilux BEV Revo Concept. To pierwszy koncept w pełni elektrycznego wariantu legendarnego pick-upa.

Ulubiony koń pociągowy w Australii

Bezemisyjny wariant dziedziczy wszystkie cechy najlepszego pick-upa swojego segmentu, wykorzystując technologie Toyoty, które są doskonalone od ponad ćwierć wieku. Prototyp jest już po pierwszych jazdach testowych. Oprócz ulepszonych osiągów w warunkach terenowych, gwarantuje zachowanie dużego uciągu z hamulcem najazdowym – toż to przyczepa o masie do 3500 kg.

- Elektryczny Hilux, choć w dużej mierze jest pojazdem koncepcyjnym, wygląda i jeździ jak auto produkcyjne - powiedział Sean Hanley, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i franczyzy w Toyota Motor Corporation Australia.

- Całkowicie elektryczny układ napędowy prototypu zapewnia imponujący moment obrotowy, jakiego normalnie można oczekiwać od silnika wysokoprężnego. Elektryczny Hilux jest napędzany zelektryfikowanymi technologiami Toyoty w tym akumulatorami, silnikami, falownikami i jednostkami sterującymi mocą.

ReklamaElektryczny i wodorowy wariant pick-upa Hilux  1
Tu dygresja. Japońska marka stale rozszerza gamę zelektryfikowanych aut i nieustannie pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, które przybliżą koncern do bezemisyjnej, zrównoważonej mobilności. Najważniejszych rynkiem docelowym dla bateryjnych aut elektrycznych jest Europa, gdzie do 2026 roku wprowadzonych zostanie łącznie aż sześć modeli BEV, ale i na innych kontynentach specjaliści Toyoty intensywnie rozwijają ten i inne rodzaje napędu.

Caravaning z pick-upem na ogniwa paliwowe?

Koncern od jakiegoś czasu bada dwie drogi do zrównoważonej mobilności. Równolegle z konwersją BEV, inżynierowie od ponad roku pracują nad pick-upem z wodorowym napędem na ogniwa paliwowe. W zakładach Toyota Manufacturing UK (TMUK) w Derby (w Wielkiej Brytanii) ciągle rozwijany jest projekt prototypowej Toyoty Hilux, która wykorzystuje komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji.

Trzy zbiorniki zapewniają zasięg ponad 600 km na jednym tankowaniu. Obecnie zbudowano 10 prototypowych egzemplarzy, które posłużą do przeprowadzenia rygorystycznych testów bezpieczeństwa i niezawodności, wymaganych przed rozpoczęciem produkcji, która może nastąpić już w drugiej połowie dekady.

Fot. Toyota


Michał Żak30.11.2023
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News