artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Czy masz ciśnienie pod kontrolą? Startuje kampania Michelin

Czas czytania 2 minuty
Czy masz ciśnienie pod kontrolą? Startuje kampania Michelin

Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Michelin przez TNS Polska pokazują, że jedna czwarta polskich kierowców w ogóle nie sprawdza poziomu ciśnienia w oponach swoich samochodów...

„Ciśnienie pod kontrolą” to ogólnopolska kampania edukacyjna, która ma przypominać kierowcom o konieczności utrzymywania prawidłowego ciśnienia w oponach. Pilotażową edycję akcji przeprowadzono po raz pierwszy w 2005 roku. 87% przebadanych wtedy samochodów miało nieprawidłowe ciśnienie – był to jeden z najgorszych wyników w Europie.

Najnowszy raport opracowany na zlecenie Michelin dowodzi, że ciśnienia w oponach nadal nie kontroluje w ogóle 25% wszystkich kierowców, zaś 15% sprawdza je najwyżej raz w roku. Tylko 9% kierowców postępuje zgodnie z zaleceniami producentów opon i kontroluje ciśnienie minimum raz w miesiącu.

Tegoroczna, jedenasta już edycja kampanii rusza 1 sierpnia. Michelin ponownie będzie przypominać, że stan napompowania opon należy sprawdzać raz w miesiącu lub przed każdą dłuższą podróżą. Jest to o tyle ważne, że według badań właściwe ciśnienie w ogumieniu wpływa na:
– bezpieczeństwo jazdy, zapewniając większą przyczepność, krótszą drogę hamowania i mniejsze ryzyko pęknięcia opony,
– trwałość opony poprzez wydłużenie czasu jej użytkowania o jeden sezon,
– ekonomię i ekologię jazdy poprzez mniejsze zużycie paliwa o około 0,3 l na 100 km.

Podczas tegorocznej akcji zwracana jest uwaga na zależność pomiędzy nieprawidłowym ciśnieniem i spowodowanym tym nierównomiernym zużyciem bieżnika. Niewiele osób zwraca na to uwagę, tymczasem jazda na zbyt niskim ciśnieniu powoduje szybsze zużywanie się bieżnika przy jego zewnętrznych krawędziach, natomiast na zbyt wysokim – w jego środkowej części.

ReklamaCzy masz ciśnienie pod kontrolą? Startuje kampania Michelin  1
– Właśnie dlatego w tym roku akcja „Ciśnienie pod kontrolą” odbywa się pod hasłem „Zostawiaj dobre ślady!” – wyjaśnia Iwona Jabłonowska, koordynator akcji w Michelin. – W ramach kampanii uruchomiliśmy stronę www.cisnieniepodkontola.michelin.pl, gdzie znaleźć można treści edukacyjne oraz wziąć udział w konkursach z cennymi nagrodami. Do wygrania będą między innymi komplety najnowszych opon Michelin CrossClimate – pierwszych opon letnich z homologacją zimową.

Więcej na: www.cisnieniepodkontola.michelin.pl


Administrator02.08.2016
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News