Do sprzedania mamy nasz drugi dom, w którym spędzaliśmy bardzo przyjemnie wakacje. Kampera kupiliśmy 3 lata temu w Polsce (zgodnie z naszą wiedzą kamper jest od 5 lat w Polsce).
Dane techniczne krótko: Ford Transit, nadwozie Chausson, rok produkcji 1999, silnik turbo diesel, pojemność 2496 cm3, moc 100 KM, DMC 3300 kg, masa własna z dowodu 2795 kg (my zważyliśmy i było 2750 kg), napęd na tylną oś, klimatyzacja, skrzynia biegów manualna – 5 biegów + R, przebieg 180 534 km. Samochód zarejestrowany jako samochód specjalny.
Kamper ma około 6,70 m długości, 2,10 m szerokości i 3 m wysokości. W kamperze jest 6 miejsc do jazdy (przy czym tylko 4 z pasami bezpieczeństwa), 6 komfortowych miejsc do spania: 2 miejsca w alkowie nad kabiną kierowcy, kolejne 2 miejsca z tyłu samochodu nad lukiem bagażowym i 2 po rozłożeniu stolika. W sumie są 2 wygodne, niezależne sypialnie, nie wymagające wcześniejszego przygotowywania do spania.
Kamper wyposażony jest w część kuchenną, w której znajduje się 3-palnikowa kuchenka na gaz, lodówka na gaz i prąd oraz pojemne szafki. Część kuchenną doposażyliśmy w mikrofalówkę. Kamper posiada bojler na gaz zapewniający ciepłą wodę do kuchni i łazienki. W łazience znajduje się toaleta, umywalka, prysznic i plastikowe szafki. Część prysznicową od reszty łazienki można odgrodzić zasłonką. Zbiornik na czystą wodę ma pojemność 100 litrów, zbiornik na tzw. szarą wodę (brudną) – około 150 litrów. W kamperze jest ogrzewanie – piecyk gazowy z rozprowadzaniem ciepła do wszystkich części kampera. Kamper ma bardzo pojemny luk bagażowy o wymiarach około 210x140x140 cm. W luku znajdują się lekkie i pojemne półki.
Okna podwójne, z moskitierami i roletami. 2 okna dachowe w części dziennej, 1 okno dachowe w łazience i 1 nad łóżkiem w alkowie. Kamper ma bagażnik rowerowy, na którym bez problemu można zamontować pełnowymiarowe 4 rowery. Szeroka markiza, zapewniająca cień i przestrzeń niezbędną do pobytu na dworze, szczególnie w cieplejszych krajach. Panel słoneczny na dachu oraz osobny akumulator 70Ah umożliwiają funkcjonowanie kampera bez podłączenia do prądu. Lampy w kamperze są ledowe.
W kamperze można mieszkać „na dziko” przez wiele dni – gaz i panel słoneczny zapewniają komfort pobytu, jedynie trzeba uzupełniać wodę, z panelu słonecznego i akumulatora mamy zasilanie pompki wody, lamp, ładowanie telefonów i tabletów, a lodówka, grzanie wody i ogrzewanie działa na gaz.
Kamperem zwiedziliśmy bardzo dużą część Europy, m.in.: Słowację, Czechy, Chorwację, Czarnogórę, Niemcy, Włochy, Francję, Hiszpanię. Podróżowaliśmy w 4 osoby, w tym 2 dzieci starsze nastolatki (wymiarowo dorośli).
Ze względu na fakt, że w wakacje kamperem pokonywaliśmy duże dystanse, do tego weekendowe wyjazdy, kamper był i jest utrzymywany w bardzo dobrym stanie technicznym. Po wykonaniu wszystkich napraw zaraz po zakupie kampera, samochód przechodził coroczny serwis u naszego mechanika. Ma nowe opony, aktualny przegląd instalacji gazowej i badanie techniczne ważne do połowy 04.2019 roku.
Z dodatkowych rzeczy warto wspomnieć o dwóch tylnych kamerach i monitorze zamontowanym w miejscu lusterka wstecznego: jedna kamera wykorzystywana jest do manewrów i cofania, druga górna pokazuje ogólny stan drogi w trakcie podróży. W kamperze zainstalowana jest nawigacja samochodowa. Kamper zabezpieczony jest alarmem, który można włączyć pilotem przy kluczyku lub poprzez wysłanie sms do alarmu. Naruszenie alarmu powoduje włączenie syreny oraz telefon do właściciela. Kamper posiada dobrze ukryty sejf. Kamper ma wydajną klimatyzację do jazdy. Nie posiada klimatyzacji postojowej, ale jest dobrze zaizolowany i nawet w ciepłych krajach i przy wysokich temperaturach ciepło nie jest bardzo dokuczliwe.
Kamper zimuje pod daszkiem typu namiot magazynowy.
Do obejrzenia w Opolu.
Link do filmu na Youtube z opisem kampera: