Sprzedaję swojego kampera klasy premium, który służył mi przez niespełna 6 lat, cały czas bezawaryjnie. Pojazd przeszło 20 lat temu wyjechał z fabryki już z panelem solarnym czy przetwornicą 230V.
Bazą jest Fiat Ducato
Maxi, a silnik diesla o pojemności 2,8l o mocy 126KM pozwala na
wystarczająco dynamiczną jazdę. Ten silnik jest niezawodny i jego
żywotność pozwoli na zwielokrotnienie aktualnego przebiegu.
Prędkość przelotowa w okolicach 120 km/h to żaden problem. Przy
płynnej jeździe w okolicach 100km/h spalanie poniżej 9l. Spalanie
jest dużo niższe niż w kamperach z alkową, a prowadzenie dużo
pewniejsze ze względu na znacznie mniejszy wpływ podmuchów wiatru. Mój poprzedni kamper miał alkowę i nie wrócę już do tego rozwiązania.
Kamper
zarejestrowany jest na 6 osób i wyposażony w miejsca do spania dla
wszystkich pasażerów.
Moim zdaniem jednak optymalnie powinno
być max 3 dorosłych i 3 dzieci aby zachować jakiś komfort.
Samochód wyposażony jest w obrotowe fotele kapitańskie z przodu.
Wraz z kamperem otrzymasz cały segregator ze wszystkimi dokumentami i instrukcjami.
Wnętrze jest
przestronne, oddzielny prysznic z drzwiami znacznie zwiększa komfort
użytkowania. Brodziki zostały przez poprzedniego właściciela
wymienione na wykonane ze stali nierdzewnej, dzięki czemu będą
praktycznie wieczne i nie popękają ze starości. Kuchnia ulokowana
przy drzwiach wyjściowych daje większy komfort gotowania.
Kamper jest wyposażony w wydajne ogrzewanie gazowe Truma Combi z nawiewowym rozprzestrzenianiem ciepłego powietrza oraz grzaniem wody. Długi bagażnik pozwala na przewożenie nart czy innych, nawet długich rzeczy. Jest do niego dostęp również z wnętrza.
Okna posiadają rolety z moskieterami.
Kamper ma przetwornicę z pelnym sinusem o mocy max. 1000VA , którą używałem do różnych ładowarek na 230V czy też suszarki do włosów. Przetwornica z pełnym sinusem pozwala na podłączenie urządzeń wyposażonych w silnik elektryczny (suszarka, wiertarka, itp). Fabryczna przetwornica była znacznie słabsza więc wymieniłem na nową.
Akumulator hotelowy został wymieniony we wrześniu na nowy, oczywiście typu jachtowego/kamperowego do głębokiego rozładowania. Na dachu zamontowane są panele solarne o łącznej mocy 200W i wraz z najwyższej klasy regulatorem Votronic Duo ładują akumulator hotelowy i rozruchowy, dzięki czemu kamper jest zawsze gotowy do jazdy.
Fabryczny panel miał tylko 80W, stąd wymieniłem go wraz z regulatorem. Nigdy nie musiałem się martwić czy pomimo kilkudniowego postoju poza kampingiem starczy energii na oświetlenie czy obejrzenie filmu. Podczas jazdy alternator łąduje oba akumulatory.
Dwa i pół roku temu wymieniłem lodówkę na fabrycznie nową – wysoki automatyczny model Thetford N4100A z wyświetlaczem, o wartości przeszło 4 tys. zł. Lodówka pracuje na gaz, 12V oraz 230V i przełącza się automatycznie lub ręcznie.
Oświetlenie wewnętrzne kampera jest w pełni ledowe, mam również pasek LED pod markizą (ze ściemniaczem).
Radio Pioneer z Bluetooth i zestawem głośnomówiącym pozwala na bezprzewodowe słuchanie muzyki z telefonu czy też rozmowę telefoniczną.
Toaleta kasetowa, spłukiwana wodą ze zbiornika głównego.
Szafka na butle z gazem mieści 2 butle.
Stopień wysuwany elektrycznie THULE ułatwia wchodzenie do kampera.
Okno dachowe w części jadalnianej wyposażone w wentylator Fiaama.
Anetna
satelitarna Oyster Digital z automatycznym pozycjonowaniem w
połączeniu z bardzo kompaktowym dekoderem Ariva 103 mini pozwala na
oglądanie TV w Polsce i za granicą. Korzystałem z karty prepaid
NC+, ale około parę lat temu przeszedłem na Android TV + router
komórkowy ze względu na większą wygodę użytkowania na terenie
Polski. Zestaw satelitarny z dekoderem i TV NVOX zostawiam, moduł
Android TV i router nie. Kamper wyposażony jest również w antenę
do TV naziemnej.
Parkowanie ułatwia kamera cofania z dużym monitorem.
Markiza zapewnia cień lub ochronę przed deszczem podczas postojów.
Zawieszenie pneumatyczne pozwala kontrolować twardość zawieszenie w zależności od obciążenia. Zegar wraz z zaworem do pompowania znajduje się w szoferce.
Hak holowniczy pozwalał mi na używanie bagażnika na 4 rowery bądź pociągnięcie przyczepki z motocyklem.
Odpala bez najmniejszych problemów latem czym zimą.
Dopuszczalna ładowność 660kg
Samochód doinwestowany
mechanicznie. Rozrusznik regenerowany we wrześniu, alternator ze 3
lata temu, rozrząd zrobiony przy 195tys, olej i filtr wymienione w
kwietniu. Co roku wymieniany olej i filtr przy przebiegach rocznych na poziomie kilku tysięcy km.
Około 2 lata temu wstawione nowe amortyzatory ze
sprężynami oraz hamulce z przodu i przegląd hamulców tylnych. W
zeszłym roku wymienione końcówki drążków kierowniczych + jakieś
uszczelniacze silnika. Samochód jeździ na całosezonowych oponach
Matador, są w bardzo dobrym stanie.
Kamper nigdy mnie nie
zawiódł. Dzięki dbałości o stan techniczny, można było się
cieszyć każdym wyjazdem.
Oczywiście nie jest nowy i ma ślady
użytkowania, ale na pewno jest zadbany, suchy i z pewnością
jeszcze przez lata można będzie się nim cieszyć.