Citroen Jumper auto salon Polska, przebieg 248 tys. km z 2008 r., L4H3 czyli najdłuższa i najwyższa wersja.
Silnik HDI 2.2 po czipie, bardzo dynamiczny jak na 2.2. Spalanie około 8.5 litra w trasie (przy prędkości przelotowej około 100km/h)
W maju 2019 r. wymienione kompletne sprzęgło z dwu-masą, tylne pióra, poduszki silnika i skrzyni biegów, oczywiście oleje i filtry.
Klimatyzacja działa bez zarzutu.
Zawieszenie bez luzów.
Auto latem 2019 r. przebudowałem własnoręcznie z typowego blaszaka na moto kampera. Zarejestrowane jest na 5 osób i przystosowane do przewozu 2 dużych motocykli crossowych lub innych większych bagaży.
Cała buda została wyciszona i zaizolowana wełną skalną akustyczną zamkniętą w workach o niskim współczynniku lambda. Podłoga została zaizolowana pianką z aluminium oraz matą wygłuszającą. Na ścianach położona jest wodoodporna sklejka która w części mieszkalnej obita jest eko skórą. W części garażowej obicie to filc techniczny.
Cała instalacja elektryczna jest prosta i przemyślana, do praktycznie każdego kabla jest łatwy dostęp. Nie trzeba rozbierać ścian, ani gimnastykować się w zakamarkach.
Dodatkowo auto zostało wyposażone w nowe radio GMS 7751 evo z androidem, nawigacją, wifi itp. Przekątna to 6.2 cala. Do radia podłączona jest kamera cofania NVOX GDB2003CCD. Dołożyłem także moduł sterowania radiem z kierownicy. Drzwi przednie zostały wygłuszone wykładziną akustyczną.
Kamper posiada toaletę kasetowa C402-X z elektryczną spłuczką oraz zasobnikiem na czystą wodę o pojemności 15 l. Zbiornik na fekalia ma pojemność 13.3l. Brodzik ma wymiary 70x70 cm. Łączne wymiary prysznica z toaletą to 70 cm na 110 cm. Do prysznica dochodzi woda ze zbiornika o pojemności 70 litrów. Zbiornik na wodę od prysznica można ogrzać ciepłym powietrzem z webasto do temperatury około 35 stopni, podczas gdy na dworze jest -5 stopni. Zamontowany jest dodatkowy zbiornik na wodę czystą (ten zbiornik również ogrzewa się z webasto) o pojemności około 20 litrów który zasila baterię zamontowaną przy kuchence gazowej na 2 palniki. Butla gazowa jest mała turystyczna.
LODÓWKA HYUNDAI RSC 064 WW8 na 230 V ma pojemność 64 litry, jest w niej mały zamrażalnik.
W części mieszkalnej są rozmieszczone gniazdka 230 V, które działają z przetwornicy jak i z zewnętrznego źródła, np. gdy podepniemy kampera do przyłącza na polu kempingowym lub na torze. Na dachu zamontowany jest solar elastyczny o mocy 160 W, a prąd jaki daje maksymalnie to wg tabliczki 9A.
Panel podłączony jest do regulatora MPPT tracer 2210A 20 A 12 V. Dodatkowo dokupiłem do niego wyświetlacz który pokazuje wszystkie parametry i umieszczony jest w części mieszkalnej. To wszystko podłączone jest do akumulatora exide marine o pojemności 100 Ah. Auto posiada również porządną przetwornicę z pełnym sinusem: AZO 12 V 230 V 2000 W SINUS ECO. Bez problemu ciągnie suszarkę do włosów, czy prostownicę.
Oświetlenie w busie jest oczywiście ledowe, podświetlany jest także schodek który łączy szoferkę z częścią mieszkalną.
W kamperze zamontowany jest telewizor Manta 22LFN37L FHD USB 12 V który ma 22 cale. Do niego wpięty jest Chromecast, czyli mamy zrobiony SmartTv i możemy oglądać np. Netflixa itp. Dodatkowo w pojeździe znajduje się antena dvbt telmor digit, bez problemu ściąga kanały.
W środku znajdziemy też składany stolik jadalny, blat kuchenny, szafki kuchenne i inne schowki. Dwa okna dachowe wraz z moskitierą. Auto oczywiście posiada ogrzewanie suche webasto, oraz klimatyzację podczas jazdy. Pod autem znajduje się zbiornik na brudną wodę. Z tyłu na pace spokojnie można zmieścić dwa motocykle crossowe lub inne większe bagaże.
Bus z zewnątrz nie wygląda na kampera, to duży plus bo można nim praktycznie parkować i nocować gdzie tylko się chce. Zdradza go jedynie mała zaślepka od przyłącza prądu.
Na wszystkie fotele założone mam obecnie pokrowce - nie widoczne na zdjęciach.
Więcej fot na dysku google: