artykuły

wiadomosciWIADOMOŚCI
ReklamaBilbord - ACK sklep Black Week 23.11-01.12 Sebastian
Premiera ID. Buzza z długim rozstawem osi

Premiera ID. Buzza z długim rozstawem osi

Czas czytania 4 minuty

Dłuższy o 25 cm rozstaw osi to obietnica większych możliwości aranżacyjnych dla zabudowujących pojazd na cele caravaningowe. Dostawy pierwszych ID. Buzzów rozpoczną się w 2024 roku.

ID. Buzz z długim rozstawem podobnie zresztą jak Multivan i T6.1, będzie produkowany w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Blisko 5-metrowe nadwozie z długim rozstawem osi (LWB) jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów elektrycznych – ma miejsca dla siedmiu osób i duży bagażnik.

Najnowszy pojazd miał swą światową premierę 2 czerwca w Ameryce Północnej. Europejska premiera długiego ID. Buzza odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca podczas VW Bus Festival w Hanowerze.

Samba w nowoczesnym wydaniu

Dzięki długości 4962 mm i dzięki maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym ID. Buzz z długim rozstawem osi ma być tym modelem, który zaspokoi potrzeby fanów caravaningu. W premierowej długiej wersji uwagę zwraca przeszklony dach.

Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego.

Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.

ReklamaPremiera ID. Buzza z długim rozstawem osi 1
Powrót legendy

Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiając nowego członka rodziny - ID. Buzza z długim rozstawem osi - świętuje długo wyczekiwany powrót mikrobusów VW do Ameryki Północnej. Otóż mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island.

Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej - tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła.

- Volkswagen to niezwykle silna globalna marka ze wspaniałą historią, milionami lojalnych fanów i legendarnymi produktami. Jest to wyraźnie widoczne na największym festiwalu Volkswagenów mikrobusów w USA. Dlatego cieszę się, że zespół Volkswagen Group of America właśnie tu świętuje premierę ID. Buzz z długim rozstawem osi. Dzięki temu modelowi robimy duży krok w kierunku ponownego stania się prawdziwą marką miłości - powiedział Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagen AG.

Nowe pokłady energii

Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej oraz miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg. Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW ma osiągać max. 145 km/h).

ReklamaPremiera ID. Buzza z długim rozstawem osi 2
Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.

Fot. Volkswagen


Rafał Dobrowolski05.06.2023 zdjęć 1
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News